מי מחזיק את "המפתחות" לשמי המדינה?
רק הקמת שדה תעופה פרטי שישרת את המרכז יפחית את כוחם של ועדי העובדים, העושים שימוש בנוסעים ותיירים כבני ערובה
רבות נכתב ונאמר על חברת החשמל - הגוף המונופוליסטי המחזיק בידיו עמדת כוח אדירה. אלו ש"מחזיקים את השלטר" של המדינה. מעט נכתב על ועד עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת) שבידם המפתחות לשמי ישראל.
מדינת ישראל היא מעין אי, שעיקר קשריו עם העולם מתבצעים באמצעות התחבורה האווירית משדה תעופה אחד, וכיום ממסלול המראות ונחיתות בודד.
שנת 2010 מצטיירת כשנת שיא בתיירות, לפחות מבחינת כמות הנוסעים העוברים בנתב"ג ודווקא בשבוע הנחשב לשבוע עמוס במיוחד הפסיק הוועד של עובדי הרש"ת את הטיפול בנוסעים, וזאת על מנת לקדם את מאבקם.
מדובר באחד מוועדי העובדים החזקים, העשירים והלוחמניים במדינה. וועד ששולט במונופול שדה התעופה הבינ"ל היחיד של מדינת ישראל. ועד שמבקר המדינה התייחס אליו בדוחו"ת שנתיים בעבר כגוף המלא בנפוטיזם – תופעה של העסקה וקידום בני משפחה בארגון.
מבלי להכנס לכל הפרטים, הוועד הזה מקדם את עובדיו וענייניו על גב התיירים וישראלים שמבקשים לצאת לחופשת חג או "התאווררות" קצרה בחו"ל, ועולי רגל שטסו לפקוד את קברו של רבי נחמן מברסלב.
ברור לכל מי שעיניו בראשו שישראל חייבת שדה תעופה בינ"ל נוסף ובאופן מיידי. הקמת השדה הבינ"ל באילת לא תפטור את צוואר הבקבוק במרכז הארץ.
אולי נכון היה לשקול להקים בישראל שדה תעופה פרטי - כזה שינוהל כעסק ולא יופעל תחת רשות ממשלתית כמו רש"ת. למדינה ככלל ולמשרד התחבורה בפרט יש אינטרס מובנה להשאיר את שדות התעופה בידה. זהו מרכז כוח וכן מאגר קולות פוטנציאלים לשר שפועל לקדם את האינטרסים של הוועדים.
בבריטניה הופרטו חלק משדות התעופה. כנ"ל בגרמניה, ואפילו ברוסיה – מדינה עם רקע ריכוזי קומוניסטי, הוקם שדה תעופה פרטי במוסקבה - "דמדדבו".
רק הקמת שדה תעופה פרטי שישרת את המרכז יקטין ויוריד את כוחם של וועדי העובדים העושים שימוש בנוסעים ותיירים כבני ערובה.
הכותב הינו נציג הבעלים בקבוצת אי. די. בי. תיירות


