$
בארץ

האמריקאים נגד חברות התעופה: "הפסיקו גביית תשלומים נוספים"

ארגוני נסיעות קבעו את 23 בספטמבר כיום מחאה על תשלומי המשנה שגובות חברות התעופה; ואיזו עמלה הכי מעצבנת את הנוסעים?

יסמין גיל 18:52 09.09.10

 

לצרכנים האמריקאים נמאס מהתשלומים הנוספים שגובות מהם חברות התעופה עבור העלאת מזוודה, בחירת מושב או עלייה מוקדמת למטוס, ואלו יוכלו להביע את מחאתם ביום מיוחד שנקבע לנושא זה, 23 בספטמבר, שנקרא: “Mad As Hell Day!”.

 

שלושה ארגוני נסיעות מובילים את המחאה: ברית צרכני הנסיעות (CTA), קואליציית הנסיעות העסקיות (BTC) והארגון האמריקאי לסוכני נסיעות (ASTA). אלה הקימו אתר אינטרנט ייעודי, MadAsHellAboutHiddenFees.com, אשר יאפשר לנוסעים לספר סיפורים על עלויות משנה נסתרות על פי מקרים אישיים, ליצור סרטי וידיאו ולחתום על עצומת מחאה.

 

מארגני העצומה, שתועבר למשרד התחבורה האמריקאי ב-23 בספטמבר, מבקשים ממשרד התחבורה לדרוש מחברות התעופה לפרסם בגלוי את העלויות הנסתרות - אותם תשלומים נוספים שבעבר היו חלק ממחיר כרטיס הטיסה. 

 

באתר האינטרנט הייעודי חשפו השבוע שלושת הארגונים סקר בנושא תחושות הצרכנים לגבי עלויות המשנה שגובות חברות התעופה. הסקר נערך באוגוסט בקרב 1,396 מטיילים.

 

מהסקר עולה כי 66% מהמשיבים אמרו שהופתעו לגלות בנמל התעופה עלויות בלתי צפויות, למשל עבור העלאת מזוודות או בחירת מושב מסוים במטוס. עוד עולה כי 65% אמרו שעלויות המשנה מהוות נתח משמעותי מההוצאות הבלתי צפויות שלהם במהלך הטיול. 99% מהמשיבים טענו שחברות התעופה צריכות לחשוף מראש את כל עלויות המשנה שהן גובות, בכל אתר אינטרנט שבו הן מוכרות כרטיסים.

 

כאשר התבקשו לדרג את העלויות המעצבנות ביותר, 91% הגדירו כך את התשלום שגובות חברות תעופה אמריקאיות עבור העלאת כבודת יד למטוס; 88% טענו שהתשלום המעצבן ביותר הוא עבור בחירת מושב במטוס; 74% לא היו מרוצים מהתשלום הנדרש עבור העלאת מזוודה לבטן המטוס; ו-67% טענו שהתשלום המעצבן ביותר הוא עבור הזמנה שנעשית במוקד הטלפוני של חברת התעופה.

  

קווין מיטשל, יו"ר BTC, מסר: "לאמריקאים נמאס להגיע לנמל התעופה ולגלות עלויות גדולות ובלתי צפויות עבור שירותי נסיעה, אשר חשבו שהם חלק ממחיר כרטיס הטיסה. זה הזמן שהצרכנים, מנהלי חברות תיירות וסוכני נסיעות יאמרו: 'לא נמשיך לסבול זאת'".

 

"עלויות נסתרות הן הפרה של הזכות הבסיסית של כל נוסע לדעת מראש כמה יהיה עליו לשלם עבור הטיול", מסר בהודעה צ'רלי ליאוצ'ה, נשיא CTA, "כאשר שניים מתוך שלושה נוסעים טוענים שהופתעו מתשלומים נסתרים בנמל התעופה, אתה מבין שהשיטה הנוכחית בעייתית וזקוקה לתיקון. חברות תעופה צריכות לעדכן לגבי תשלומי המשנה שהן גובות, כל נוסע, בכל ערוץ מכירה ובכל נקודת מכירה".

 

"עבור סוכן הנסיעות, השוואה של עלויות טיסה ללא שקיפות בעלויות המשנה, כמוה כניסיון לקרוא ספר כשחצי מהעמודים קרועים", מסר בהודעה פול רודן, סגן נשיא בכיר ב-ASTA, "אנו חייבים להבטיח שסוכני נסיעות והלקוחות שלהם יוכלו להשוות את המחירים".

x