חודש לתחרות על קו התעופה לאילת: 16% טסו עם אל על
חודש בלבד לאחר שהחלה להפעיל את הקו לאילת, אל על מתחילה לבסס אלטרנטיבה לארקיע ולישראייר. בחודש אוגוסט טסו עם אל על לאילת כ־21 אלף נוסעים ב־154 המראות ונחיתות
אל על אחראית ל־16% מתנועת הנוסעים היוצאת והנכנסת שעברה בשדה התעופה באילת באוגוסט, חודש הפעילות הראשון של החברה בעיר, כך על פי נתונים שהגיעו לידי "כלכליסט". תנועת נוסעי אל על בחודש זה באילת עמדה על כ־21 אלף נוסעים ב־154 המראות ונחיתות.
אל על מפעילה קו בין נתב"ג לאילת עם שלוש טיסות יומיות לכיוון בימים א'־ה', טיסת בוקר בימי שישי וטיסת ערב במוצ"ש. הטיסות פועלות במטוס מסוג בואינג 737 בן 136 מושבים. בהשוואת תנועת הנוסעים מול קיבולת המושבים שהציעה החברה בחודש החולף, הרי שמדובר בטיסות מלאות.
ארקיע הטיסה בחודש שעבר 74.4 אלף נוסעים יוצאים ונכנסים, לעומת כ־71 אלף באוגוסט 2009 - עלייה של 5%. מנגד, נפח הפעילות של החברה באילת ירד מ־68% באוגוסט שעבר ל־58% בחודש החולף. ישראייר הטיסה לאילת 34.2 אלף נוסעים, לעומת 32.9 אלף בחודש המקביל אשתקד - עלייה של 4%. נפח הפעילות של ישראייר ירד מכ־32% באוגוסט שעבר, ל־26% באוגוסט 2010. הטיסות של שתי החברות האלה הגיעו לאילת מנתב"ג, משדה דב ומחיפה.

בחודש החולף עברו בשדה התעופה באילת כ־130 אלף נוסעים יוצאים ונכנסים, 26 אלף יותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד. למרות הגידול, גורם בענף התיירות ממהר לצנן את ההתלהבות ואומר: "יכול להיות שבגלל המבצעים האגרסיביים של שלוש חברות התעופה, היה מעבר של אנשים שהעדיפו לטוס לאילת במקום נסיעה ברכב. הדבר לא בהכרח מצביע על גידול בתנועת הנוסעים לאילת".
עם כניסתה לאילת, יצאה אל על במבצעי השקה של 99–299 שקל לכיוון, ועדיין ממשיכה במבצעים אלו. בהתאם, גם ארקיע וישראייר הציגו שלל מבצעים.
רוני פיבקו, מנכ"ל מלונות קלאב הוטל, אמר ל"כלכליסט": "כמות המושבים שאישרו לאל על להפעיל מדי יום קטנה, וכשמחלקים את הכמות הזו בין מלונות אילת אז ההשפעה בחודש החולף על המלונות שולית. לדעתי ההשפעה של אל על תורגש בעוד כמה חודשים, כאשר החברה תציע גם שירותי קרקע".


