$
כלכליסט-טק

נתונים: נתח השוק של גוגל בתחום החיפוש ממשיך לרדת

מנתוני קומסקור עולה כי נתח השוק של גוגל בתחום החיפוש ירד שוב, בעוד זה של יאהו עלה. נתונים של חברה אחרת קובעים כי בינג טיפס למקום השני

יוסי גורביץ 10:40 17.08.10

 

חברת המעקב קומסקור פרסמה את נתוניה על תחום החיפוש בארה"ב בחודש יולי, ומהם עולה שנתח השוק של גוגל בתחום ירד ל-65.8% לעומת 66.2% ביוני, שגם בו נרשמה ירידה לעומת מאי. נתונים אלה, מדווח הסיליקון אלי אינסיידר, מחזקים את התחושה שהצמיחה של גוגל דורכת במקום.

 

הנתונים של קומסקור הגיעו לאחר שהחברה ערכה שינוי נרחב במתודולוגיה שלה, שלטענת רבים היתה פגומה משום שהיא רשמה גם חיפושים אוטומטיים; מעתה, היא סופרת רק חיפושים שבהם המשתמש מקליד מילת חיפוש בעצמו ועורך חיפוש. ההערכות היו שהשיטה הקודמת פוגעת במעמדה של גוגל.

 

מנתוני קומסקור עולה כי כלל נפח החיפוש בארה"ב ביולי עלה ב-15.1% לעומת יולי 2009, צמיחה ניכרת בהשוואה ליוני 2010, שבו עלה נפח החיפוש ב-10.8% בהשוואה ליוני 2009. בניגוד לירידתה של גוגל, יאהו רשמה עליה של 0.4%, מ-16.7% ביוני 2010 ל-17.1% ביולי. הצמיחה של יאהו לעומת השנה הקודמת, עם זאת, היתה נמוכה משמעותית: ביולי 2010 נרשמה עליה של 1.8% בלבד לעומת יולי 2009, וביוני 2010 נרשמה ירידה של 5.5% בהשוואה ליוני 2009. נתח השוק של בינג, להערכת קומסקור, נשאר זהה ביולי – 11% - לזה של יוני.

 

חברת מחקר אחרת, צ'יטיקה, מציגה נתונים אחרים: להערכתה, נתח השוק של גוגל עמד ביולי 2010 על 81%, ירידה ניכרת לעומת 83% שבהם החזיקה גוגל ביולי 2009. לעומת זאת, היא מציגה עליה מרשימה של בינג, שלהערכתה מחזיק בנתח שוק של 10.6% ביולי 2010 לעומת 6.2% ביולי 2009, ועקף בכך את יאהו, שעל פי נתוני צ'יטיקה מחזיקה בנתח שוק של 6.1% בלבד. יצוין כי הנתונים של צ'יטיקה באשר לבינג נחשבים לחריגים, ורוב המדידות האחרות מעריכות כי נתח השוק שלו קטן מזה של יאהו – להערכת נילסן, בהפרש של 0.3%.
x