הטוויטר להגנת הצרכן
במסע לעבר הרווחיות, טוויטר עשויה להגדיר מחדש את השיווק ברשת ולגשר בין חברות ללקוחות לא מרוצים
האתגר הגדול והמדובר ביותר של טוויטר הוא למצוא מודל כלכלי שיהפוך את רשת המיקרו־בלוגינג הפופלרית לרווחית. לאחרונה מסתמנת תקווה עבורה: טוויטר הוכיחה שאפשר לפרסם בה בצורה שאינה פולשנית, ולתת שירות בעל ערך למשתמשים ולמפרסמים.
האמצעי העיקרי עד כה היה Trending Topics ממומנים: תמורת תשלום, מילות מפתח נבחרות מופיעות בנושאים החמים. הראשונה שעשתה זאת היתה דיסני, שקידמה את "צעצוע של סיפור 3". בלחיצה על הטרנד הופיע מעל ציוצי המשתמשים מסר רשמי, עם יום הקרנת הבכורה והפניה לאתר הסרט. ציוצים מקודמים מופיעים גם בהקשר אחר: חברות משלמות לטוויטר כדי להציגם בראש טרנד מתהווה, ולתת מענה הולם לבאזז שלילי.
הצעד הבא היה מבצעים. החשבון Early Bird מציע קופונים לעוקבים אחריו (ורק להם), באדיבות מפרסמים שמשלמים לטוויטר, וזוהי רק הסנונית הראשונה. על פי דיווחים, בעתיד יושג חיבור של ממש בין חברות לגולשים, והן יוכלו להציע הנחות, מבצעים אישיים ואף פיצויים. האם חברות יפצו לקוחות שצייצו כי אינם מרוצים? האם הן יאתרו לקוח שמקונן על מוצר יקר ויציעו לו אותו בהנחה? בדרך זו, טוויטר עשויה להיהפך לשירות בעל ערך המחבר בין חברות מסחריות ללקוחות, באדיבות אמצעי המעקב והניטור שתספק - בחינם ובתשלום. בהשוואה לחברות שעדיין מקוות להרוויח מפרסומות, טוויטר מצטיירת כחברה חדשנית ובעלת חזון. יש לקוות שבקרוב גם תהיה רווחית.


