$
בארץ

מלאך או שטן

יש שיראו במהלך של פרטנר כבשורה מצויינת ללקוח, יש שיכריזו כי מדובר על תרגיל ציני. האמת, כרגיל, היא בעיני המתבונן

גילעד נס 08:07 14.07.10

 

אל מול הזעם הציבורי שהתעצם בחודשים הקרובים סביב נושא דמי הקישוריות, היה ברור כי על חברות הסלולר לבצע חשבון נפש ולהסיק מסקנות. המהלך של פרטנר היה צפוי, וסביר להניח כי הכרזה עליו כעת, לפני שהגזירות ניחתות עליה ועל מתחרותיה, מאפשרת לה למצב עצמה ככזו המבצעת פניה לטובת הצרכנים כמהלך שיווקי יזום, ולא כתגובה לכפיה רגולטורית.

 

פרטנר מאמינה כי גם יותר מעשור לאחר שנכנסה לישראל, הקלפים החזקים ביותר שלה הם השיק הבינלאומי והפנייה הרגשית, אלמנטים שהועתקו בחלקם בידי סלקום ופלאפון, לפחות מבחינת השפה הפרסומית. סדרת הפרסומות שתלווה את המהלך תהיה באנגלית, הלקוחות שיצטרפו לתוכניות יקבלו חולצות מותאמות אישית, והניסיון לחבק שוב את הלקוח הישראלי יתחדש במלוא עוזו.

 

אלא שגם פרטנר מבינה שאת הצרכן הישראלי מעניינת בעיקר התחושה כי מישהו מרוויח על חשבונו. המהלך שלה, מעבר לעובדה שהוא מציב אותה כחברה הראשונה שמציעה חבילות "ללא הגבלה", הוא גם ערמומי במידה הנכונה – כזה שיפתה את הלקוחות, יאפשר לחברה להפיק ממנו רווח, ועדיין יגרום ללקוח להאמין כי הוא השולט. שימו לב להתגשמות התחזיות על העלאת דמי השימוש, כפעולה מקדימה להפחתת דמי הקישוריות - התשלום המינימלי שישלם הלקוח קופץ מעשרות שקלים בודדים למינימום של 150 שקל. מחד, הוא כולל את היכולת לקיים שיחות בכמות בלתי מוגבלת בתוך הרשת של פרטנר, אולם הוא עדיין מהווה תשלום מינימלי חודשי.

 

למען ההגינות יצויין כי הלקוחות אינם מחוייבים להצטרף לחבילות החדשות, והחברה מציעה לא רק לשנות את הרכב התוכנית מדי חודש, אלא גם להתנתק ממנה ללא קנס בכל עת. היא אף מאפשרת למנויים שרכשו חבילת דקות ו-SMS שאין ביכולתם להגיע לרף העליון שלה לחלוק בחבילה עם לקוחות אחרים מאותה משפחה או עסק, אך בסופו של דבר צריך הצרכן לזכור כי עדיין מוטלת עליו החובה לבחון את התאמת החבילה לצרכיו. יש לקוות כי המהלך של פרטנר, שבוודאי ילווה בפעילות דומה מצד החברות האחרות, יגרום לצרכן הישראלי לא רק להתלונן, אלא ליישם על עצמו מדיניות של בחינת הוצאותיו באופן קבוע.

 

בפרטנר טוענים כי ניתוק המכשירים מהחבילות החדשות מקיים את רוח רפורמת ניתוק הזיקה של משרד התקשורת, אותה רפורמה שאמורה היתה לעודד את הלקוחות לרכוש מכשירים שלא במסגרת חברת הסלולר. תנאיה של אותה רפורמה קובעים כי חברת הסלולר מחוייבת להעניק ללקוחות המגיעים עם מכשיר משלהם את אותם תנאים, כולל ההחזר על המכשיר, כאילו היו רוכשים את המכשיר באמצעותה. כאשר פרטנר מציעה חבילות שאינן כוללות החזר על מכשירים כלל (פשוט כיוון שאינן כוללות קבלת מכשירים חדשים), היא רוקדת על שתי החתונות - היא מאפשרת לכל לקוח בעל מכשיר "חיצוני" להצטרף לתוכניות באותם תנאים, אך מכיוון שהתוכניות הללו ממילא אינן כוללות החזר על מכשיר היא למעשה גם מוכיחה ללקוח כי רכישת המכשיר ישירות ממנה, במנותק מהתוכניות הללו, היא עדיין אופציה אטרקטיבית מבחינת חלוקה לתשלומים והעובדה שלמכשיר "יש אבא".

 

חברות הסלולר, מוכות וחבולות מהתפיסה הציבורית השלילית שהעיתונות שמחה להעצים, ינסו בחודשים הקרובים לבצע את מהלך התיקון הרגשי, ישירות מול הצרכנים עצמם. הנאיביים ישמחו על המהפך, הציניים יצקצקו בלשונם - הכל בעיני המתבונן.

x