ארה"ב תחייב הוספת רעש למכוניות ההיברידיות
הצעת החוק מקורה בדו"ח שחשף כי מכוניות היברידיות מעורבות פי שניים בתאונות דריסה של הולכי רגל
האם הגיע סופו של עידן המכוניות ההיברידיות הפועלות בדממה? מחקר שפורסם בארה"ב גילה כי מכוניות היברידיות, המונעות באמצעות חשמל, מעורבות בתאונות דריסה של הולכי רגל בשיעור כפול ממכוניות המונעות באמצעות בנזין.
המחקר, שנערך על ידי המקבילה האמריקאית לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בחן מקרי דריסה בעת שהמכוניות האטו או עצרו, וכן נכנסו לחניה או יצאו ממנה. הסיבה לכך שהמכוניות נבדקו במצבים האלה, שבהם נוסעים בהכרח במהירות נמוכה, היא שעם העלייה במהירות מועצם החיכוך בין הצמיג לכביש ואז גובר גם הרעש.
מתוך הדו"ח, שהוא העדכני ביותר הקיים עד כה, עולה כי במהלך 2008 נהרגו 4,300 הולכי רגל בארה"ב בתאונות דריסה. עיקר הנדרסים היו קשישים, ילדים ועיוורים, והמשותף בין אוכלוסיות אלה הוא שהן מסתמכות על זיהוי צלילי בעת חציית הכביש יותר מאוכלוסיות אחרות.
בעקבות הדו"ח הוחלט בקונגרס האמריקאי לבדוק בקיץ הקרוב שורה של אמצעים להתמודדות עם התופעה, והפתרון הבולט הוא הוספה מלאכותית של רעש למנועי המכוניות ההיברידיות. לפי הדיווחים, עתידה הצעת החוק לחייב את יצרני המכוניות ההיברידיות להוסיף רעשים אלה במהלך שלוש השנים הבאות.
ההצעה זכתה לגיבוין של יצרניות המכוניות, שהודיעו כי הן תומכות בה וכי בכוונתן להתחיל להוסיף רעשים מלאכותיים לאלתר. חברת ניסאן, לדוגמה, תשיק כבר השנה גרסה חדשה של הרכב החשמלי מתוצרתה, Leaf, שבה מופעל רעש ברור בעת האצה או נסיעה לאחור.


