לראשונה: המכירות של GM בסין טובות מאלו שבארה"ב
בסין נמכרו במחצית הראשונה של השנה 1.2 מיליון מכוניות מתוצרת GM לעומת 1.08 מיליון בארה"ב. זו הפעם הראשונה ששוק מחוץ לארה"ב מוכר יותר מהשוק המקומי של החברה, ב-102 שנותיה
המכירות של ג'נרל מוטורס בסין במחצית הראשונה של השנה עקפו בפעם הראשונה את אלו של ארה"ב, לאחר שהכלכלה המתפתחת הגדולה ביותר עמדה בראש הביקוש העולמי למכוניות.
המכירות בסין של מכוניות של ג'נרל מוטורס ושל המיזמים המשותפים שלה במדינה הסתכמו ב-1.21 מיליון כלי רכב בששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, ובכך עקפו את המכירות בארה"ב שעמדו על 1.08 מיליון כלי רכב. המידע מבוסס על נתונים נפרדים שסיפקה יצרנית הרכב.
זוהי הפעם הראשונה ששוק מחוץ לארה"ב מוכר יותר מהשוק המקומי של החברה, ב-102 שנות ג'נרל מוטורס.
התגברות הביקוש בקרב אוכלוסיית סין המונה 1.37 מיליארד אנשים מאיצה את ההתאוששות של יצרנית הרכב האמריקאית לאחר שהמיתון הפחית את מכירות המכוניות בשנה שעברה. ג'נרל מוטורס בונה על התרחבות בחו"ל כדי לעלות רווחים בעודה מתכוננת להפנקה ציבורית ראשונה כבר ברבעון הרביעי.
"סין היא אחת מנקודות האור של ג'נרל מוטורס", מסביר ג'ון זאנג, אנליסט של תעשיית הרכב משנגחאי. "ג'נרל מוטורס עשתה עבודה טובה יותר בשוק הסיני מאשר בשווקים אמריקאים אחרים. הפוטנציאל העצום בשוק הזה ימשיך להזין את הצמיחה כאן".
תוכנית התמריצים של הממשלה הסינית עזרה למכירות הרכב במדינה לזנק ב-46% בשנה שעברה ל-13.6 מיליון יחידות, ובכך הפכה לשוק הרכב הגדול ביותר בעולם. לעומת זאת, המכירות בארה"ב נפלו ב-21% ל-10.4 מיליון, הרמה הנמוכה ביותר מאז 1982.


