• תפריט
סביבה

ישראל מתייבשת 2: הקמפיין לחיסכון במים עולה מחדש

הקמפיין יעלה היום תחת המסר "ישראל עדיין מתייבשת". עלות ההשקעה בקמפיין: 7 מיליון שקל. ברשות המים מבהירים כי אם יעדי החיסכון לא יושגו, יוחזר היטל הבצורת

רויטל חובל 13:3120.06.10

קמפיין ישראל מתייבשת חוזר: רשות המים תעלה הערב קמפיין חדש תחת המסר "ישראל עדיין מתייבשת" שיימשך כארבעה שבועות, בעלות של כשבעה מיליון שקל ובכיכובה של רננה רז.

  

מאז התחיל קמפיין רשות המים לחיסכון במים באמצע שנת 2008, חלה ירידה משמעותית של כ-18.5% בצריכת המים (במגזר הביתי והעירוני). מנתוני הצריכה וכן מסקרים שערכה רשות המים עולה כי הציבור מודע למשבר ויש הירתמות מרשימה לייעול השימוש ולחיסכון במים.

בשנת 2013 צפוי כי כ-70% מהמים הנדרשים למגזרים הביתי, הציבורי והתעשייתי במדינה, יהיו מים מותפלים. יחד עם זאת, ברשות המים מבהירים כי

עד אז משק המים עדיין במשבר חמור ולכן חייבים להמשיך ולחסוך. ברשות המים מבהירים כי אם יעדי החיסכון לא יושגו, יוחזר היטל הבצורת.

  

עם העלאת הקמפיין אמר מנהל רשות המים, פרופ' אורי שני: "אני קורא לציבור להמשיך במגמת החיסכון והצריכה הנבונה של המים. התנהגות זו, יחד עם פיתוח מואץ של מפעלי התפלה, יביאו אותנו למצב בו נוכל להכריז על הסרת האיום של מחסור במים"

  

ב-1 ביולי יעלו תעריפי המים למשקי הבית בשיעור של 5%, במקום כ-15% כפי שתוכנן. ההחלטה למתן באופן משמעותי את עליית התעריפים, נובעת ממנגנון הטייס האוטומטי שנוצר בעקבות הירידה במדדי המשק ומהוזלת תעריפי החשמל בפברואר בשיעור של 11.7%.

 

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

בטל שלח
    לכל התגובות