$
כלכליסט-טק

טוויטר סוגרת את השערים

רשת המיקרו-בלוגינג מצמצמת את היקף השירותים שהיא מציעה באמצעות מפתחים חיצוניים, וכך מאבדת את אחד הנכסים הגדולים שלה

שי רינגל 18:11 11.06.10

 

בשבועות האחרונים נראה כי טוויטר משנה את פניה. לפני כשבועיים השיק שירות המיקרו־בלוגינג הפופולרי אפליקציה רשמית לאייפון, שלפני שנרכשה על ידי טוויטר הוצעה בתשלום תחת השם "טוויטי". אחר כך הודיעו בטוויטר כי הם מעוניינים בנתח מהפרסומות המופיעות בתוכנות, שפותחו על ידי מפתחי צד שלישי, והשבוע הגדילה טוויטר לעשות כשהודיעה על השקת שירות משלה לקיצור כתובות הציוצים - שיחליף את שירותי המתחרים הרבים והעצמאיים שקיימים כיום.

 

מה זה אומר? שימיה הפתוחים והחופשיים של טוויטר הולכים ונעלמים; לא עוד פלטפורמה פתוחה שנתנה לכל מפתח צעיר לטמון בה את ידו ולנסות להרוויח על חשבונה. מעכשיו בטוויטר שמים יד תקיפה יותר, ומנסים לשלוט בעצמם בכמה שיותר שירותים. בטווח הקצר מדובר בצעד נכון ובלתי נמנע, כמו שפייסבוק או מייספייס לא היו נותנות לחברות חיצוניות להרוויח כסף מהשירות שלהן בלי לדרוש נתח מכובד. אך בטווח הארוך נראה שטוויטר עשויה לאבד משהו חשוב לא פחות מרווחים: מקוריות. מפתחים חיצוניים הביאו איתם שירותים עם רעיונות מקוריים ופיצ'רים חדשים; הם בנו תוכנות שסיפקו למשתמשים ממשקים שונים, כל אחד לפי העדפתו; הם בראו עולם של שפע סביב טוויטר.

 

בכך שטוויטר מנכסת לעצמה שירותים, היא אומרת למעשה: "תודה לכולכם על הרעיונות, אנחנו נטפל בזה מעכשיו". האם מפתחים עדיין ירצו להשקיע זמן בגישה כפוית טובה ומכניסה פחות שכזו? לא בטוח.

x