$
כלכליסט-טק

תחתכו מחירים, זה עובד

מנכ"ל אפל ממליץ לכל חברות התוכן הדיגיטלי להתחיל לחתוך מחירים כדי להרוויח יותר. האמת? הוא צודק

עומר כביר 18:54 05.06.10

 

סטיב ג'ובס יכול להציל את המדיה. הוא אמר כך בעצמו בוועידת D8 שנערכת בקליפורניה השבוע. אבל להבטחה זו יש תנאי: אם חברות המדיה רוצות למכור עיתונים, מגזינים ותוכניות טלוויזיה, הן צריכות להקשיב לדבריו ולחתוך מחירים בצורה אגרסיבית.

 

ג'ובס מבין טוב מאוד את מה שהמדיה הישנה עדיין מתקשה לעכל: כשהתוכן זול, מוכרים יותר ומרוויחים הרבה יותר. כיום, מחירי התכנים השונים בחנות המדיה אייטיונס רחוקים מלהיות סופר־זולים. ספרים דיגיטליים חדשים נמכרים בסכומים שמתחילים ב־־9.99 דולרים, העונה האחרונה של "אבודים" עולה כמעט 40 דולר והסרט "אליס בארץ הפלאות" עולה כ־20 דולר. מדובר במחירים הדומים למחירי ספרים רגילים ולסרטי די.וי.די או בלו ריי בארצות הברית, כלומר, הם אינם משקללים את החיסכון הניכר של ההפצה הדיגיטלית.

 

המכירות אמנם מוצלחות והרווחים יפים, אבל ההכנסות יכולות להיות הרבה יותר גבוהות. את השיעור הזה למדה חברת מדריכי הטיולים לונלי פלאנט: במאי האחרון הציעה החברה 13 אפליקציות אייפון של מדריכי ערים אירופיות חינם, על רקע התפרצות הר הגעש באיסלנד. התוצאות המפתיעות: 4 מיליון הורדות בארבעת הימים של המבצע, ועלייה בהכנסות אחרי שמשתמשים רבים ראו כי טוב וקנו מדריכים בתשלום. בתגובה החליטה החברה לחתוך את מחירי האפליקציות שלה בכ־50%, מתוך הבנה שכשהמחירים נמוכים, קל יותר לפתוח את הארנק ולקנות הרבה יותר.

 

אם ישכילו חברות המדיה ללמוד מלונלי פלאנט ולהקשיב לג'ובס, הן יגלו מהר מאוד שהעידן הדיגיטלי לא מסכן את קיומן, אלא למעשה מבטיח אותו.

x