$
כלכליסט-טק

מיקרוסופט מציגה מנוע חיפוש חברתי לטוויטר

פרוייקט אמפוריה הנסיוני יתן לגולשים לדפדף במונחים פופולריים בטוויטר, ולדרג הודעות על פי הרלבנטיות שלהן בהקשרים שונים

אבנר קשתן 16:55 30.05.10

 

מיקרוסופט משיקה שירות נסיוני חדש, המנסה להתמודד עם עומס המידע ברשתות חברתיות ומקורות מידע בזמן-אמת, עם דגש ראשוני על טוויטר. החברה הכריזה על "פרוייקט אמפוריה" - מנוע חיפוש חדש על גבי טוויטר, המאפשר למשתמשים לדרג את תוצאות החיפוש על מנת לייצר חווית חיפוש פשוטה ואמינה יותר.

 

העקרון הבסיסי של הפרוייקט הוא לאפשר למשתמשים לדרג הודעות בטוויטר, לא רק על פי האיכות שלהן אלא גם על פי הרלבנטיות להקשר. איש עסקים המחפש את המונח "מיקרוסופט" ירצה לראות תוצאות אחרות מאשר חובב טכנולוגיה, המחפש את אותו המונח. לכן מציג הפרויקט את רעיון ה-"עדשות", הגדרה של המשתמש של תחום העניין שלו בביצוע החיפוש. לאחר קבלת התוצאות, יכול המשתמש לדרג את ההודעות בהתאם להתאמה שלהם ל-"עדשה" הנוכחית, ויתועדפו למחפשים הבאים שמחפשים דרך אותה עדשה, אשר יכולים לצמצם את התוצאות רק להודעות רלבנטיות במיוחד.

 

צילום מסך מתוך Emporia
צילום מסך מתוך Emporiaצילום מסך: emporia.cloudapp.net

 

הפרוייקט נמצא כרגע בשלב אלפא ראשוני על ידי מעבדות FUSE, חטיבה במחלקת המחקר של מיקרוסופט המתמחה בשירותים חברתיים באינטרנט. השירות פתוח לחיפוש על ידי כל גולש, אך לא ניתן עדיין לדרג הודעות. אם הפרוייקט יעמוד ביעדים שלו, הוא, או חלקים ממנו, עשוי למצוא את דרכו למנוע החיפוש של מיקרוסופט, בינג, המכיל כבר היום יכולות בסיסיות לחיפוש על גבי טוויטר.
x