"נרכוש בישראל חברות בתחומי האוטומציה ועיבוד התמונה"
ישראל ניב, מנכ"ל DCG האמריקאית, חושף את תוכניות ההתפתחות של חברת הבדיקה המובילה בעולם, ומצהיר: המטרה היא להגיע למכירות של 100 מיליון דולר עד 2012
12:18
25.05.10
ישראל ניב עומד בראש מעצמה שקטה: DCG, החברה שניב מנהל, כמעט אינה מוכרת מחוץ לתעשיית השבבים - ובכל זאת, DCG, המייצרת ציוד בדיקה מתוחכם לענקיות כגון אינטל, AMD וסמסונג, היא החברה המובילה בתחומה: היא מכניסה עשרות מיליוני דולרים בשנה, מציגה קצב צמיחה שנתי של עשרות אחוזים, ומעסיקה כ-100 עובדים. המכשור הייחודי שהיא מייצרת בודק פרוסות סיליקון המשמשות לייצור שבבים, מאתר בהן פגמים ננומטריים, ומתקן את הפגמים הללו בעזרת קרן יונית.
בחודשים האחרונים הכריז ניב על תוכנית לפתיחת מרכז פיתוח בישראל. כעת הוא מגלה שבכוונתו להרחיב את אחיזתו בארץ באמצעות רכישות. "נפתח בישראל קבוצת פיתוח לתחום האוטומציה ועיבוד תמונה, אלה שני תחומים שמהנדסים ישראלים בולטים בהם במיוחד", הוא אומר בשיחה מביתו בסן־חוזה, קליפורניה. "נוסף על כך, אנחנו מחפשים לרכוש חברות ישראליות בתחומים אלה. כבר ניהלתי מספר משאים ומתנים בעניין בישראל".
הפוקוס, הוא מספר, הוא על חברות המציעות פתרון לשיפור הבקרה על ייצור מעבדים. "לפני חודשיים רכשנו חברה אמריקאית קטנה בשם זייבקס, שמייצרת מחטים מכניות בעובי 30 ננומטר באמצעות טכנולוגיה ייחודית", הוא מספר. "זו דוגמה לרכישות עתידיות: הגדלת מספר המוצרים, תוך הגדלת ערוצי השיווק".
ניב יושב בעמק הסיליקון 19 שנה. בין היתר הוא ייסד וניהל את חברת אופאל עד לרכישתה בידי אפלייד מטיריאלס, ומאוחר יותר שימש גם כנשיא אפלייד מטיריאלס. עם השנים, הוא אומר, אפלייד הפכה לבית תנודתי עבור אופאל. "כשחברות גדולות רוכשות חברות קטנות, לרוב הן נכשלות, וגם אפלייד נכשלה ברוב הרכישות שלה", הוא אומר. "בחטיבה הישראלית המצב הפוך, כי החטיבה מוכרת יפה. אבל החטיבה היא מקום מוצלח למרות אפלייד, ולא בגללה".
ב-1999, אחרי פרישתו מאפלייד, חזר ניב לענף הציוד האלקטרוני והקים את אופטוניקס. ב־2003 הוא מכר אותה לקרדנס ב-20 מיליון דולר, ומונה למנהל חטיבת ציוד הבדיקה של קרדנס. ב־2005 הוא שב ופרש, אבל ב־2007, כשקרדנס רצתה לסגור את החטיבה, הוא רכש אותה תמורת 10 מיליון דולר. כיום מצויות 75% ממניות החברה בידיו ובידי העובדים, והיתר בבעלות Spyrox הטייוואנית.
בעת הרכישה, החטיבה הכניסה לא יותר מ־2 מיליון דולר בשנה. שנתיים לאחר מכן DCG הראתה צמיחה של 80% במכירות, וכיום היא מכניסה עשרות מיליוני דולרים בשנה. העובדה שמדובר בשוק נישתי, שגודלו 130 מיליון דולר בלבד, לא מרתיעה את ניב. "אנחנו מייצרים מזומנים וממשיכים לגדול", הוא מצהיר. "המטרה היא להגיע למכירות של 100 מיליון דולר עד 2012".
ענף האלקטרוניקה כבר צלח את המשבר?
"הענף רגיש מאוד למגמות של צרכנות פרטית. כמו שזה נראה כרגע, התעשייה תגדל השנה, אבל באחוזים בודדים בלבד. יחד עם זאת, צריך לציין שמרץ 2010 היה החודש השני בגודלו בכל הזמנים, במונחי נפח מכירות, כך שאני אופטימי".


