בטר פלייס תחליף את השקעים בעמדות הטעינה כדי ליישר קו עם התקן האירופי
ל"כלכליסט" נודע כי החברה תתקין שקעים של מנק'ס הגרמנית, שיאפשרו לחברות בתחום לשרת גם את המתחרות. במקביל יבדוק מחקר של קונסורציום חברות את יעילות מערכי הטעינה החשמלית
רשתות הטעינה של בטר פלייס ושל חברות מתחרות צפויות להתאים בעתיד לכל מגוון המכוניות החשמליות. ל"כלכליסט" נודע שחברת בטר פלייס צפויה להחליף את השקעים ב־600 עמדות הטעינה שפרסה עד היום בישראל, ולייצר בעתיד עמדות טעינה עם שקע של חברת מנק'ס הגרמנית.
החלפת השקעים מתקיימת למרות השקעה בת שנתיים במחקר ובפיתוח בשקע הנמצא כעת בשימוש בחברה. ההחלפה לשקע של חברת מנק'ס נעשית בעקבות הצפי כי הוא ייקבע בשבועות הקרובים כתקן כלל־אירופי, שיאומץ גם בישראל. השקע של מנק'ס נמצא כיום בשימוש גם במיזם הרכב החשמלי של חברת החשמל הגרמנית RWE. משמעות האחדת השקעים של החברות השונות היא כי מכוניות חשמליות מכל סוג יוכלו להיטען בכל עמדת טעינה.
כפי שפורסם ב"כלכליסט", חברת RWE וחברת קולומב האמריקאית, המתמחה בפריסת תשתיות טעינה, נמצאות כיום במגעים לפריסת רשת טעינה בישראל. במקביל, כלי רכב חשמליים כמו מיצובישי IMIEV, ששיווקם בישראל צפוי להתחיל ב־2011, יוכלו להיטען בעמדת טעינה של בטר פלייס. בטר פלייס צפויה לשווק חבילות שירות גם לכלי רכב חשמליים אחרים, כולל מערכת לניהול אנרגיה שתוצע כמוצר נפרד ללקוחות אלה.
בטר פלייס אף הודיעה כי היא נכנסה לקונסורציום עם עשר חברות נוספות בחסות האיחוד האירופי, למחקר בנושא אינטגרציה בין מכוניות חשמליות, תשתית הטעינה ורשת התקשורת האחראית למתן השירות לנהגים. עם החברות שישתתפו במחקר נמנות SAP, פולקסווגן, רנו, קונטיננטל, אנדסה (חברת החשמל הספרדית) וחברות נוספות. היקף ההשקעה במחקר נאמד בכ־12 מיליון יורו, שמהם יממן האיחוד האירופי כ־5.2 מיליון יורו.
מטרת המחקר היא להציג את יעילות מערכות הניהול והבקרה ברכבים ובמרכזי השליטה והבקרה, הנדרשים לוודא שמכוניות לא ייעצרו בגלל היעדר אנרגיה מחד, ויוכלו לבצע טעינה חלקית של הסוללה מאידך, כדי להימנע מעומס על רשת החשמל.
תוצאות המחקר עשויות להתפרסם כבר בתחילת השנה הבאה, ובבטר פלייס מצפים שהן יוכיחו את היתכנות השימוש בכלי רכב חשמליים גם בטווחי נסיעה גדולים. הוכחת היתכנות כזאת עשויה להפחית את "חרדת הטווח" של רוכשים פוטנציאליים ולהגביר את המכירות.


