$
רכב

בלעדי ל"כלכליסט": NewH הישראלית תבנה מנוע מימן עם פיז'ו

החברות חתמו על מסמך הבנות בנוכחות בכירים מטעם פיז'ו העולמית שביקרו בישראל ונציגי יבואנית פיז'ו לישראל דוד לובינסקי

ליאור גוטמן ותומר הדר 07:0125.05.10

חברת פיז'ו הצרפתית חתמה בסוף השבוע האחרון על מסמך הבנות עם חברת NewH החיפאית, לפיתוח של דגמי מכוניות עתידיים שיונעו באמצעות מימן - כך נודע ל"כלכליסט". חתימת מסמך ההבנות נערכה בנוכחות בכירים מטעם פיז'ו העולמית שביקרו בישראל ונציגי יבואנית פיז'ו לישראל דוד לובינסקי, לאחר שנחשפו בפניהם שני אבות־טיפוס של מנוע מימן המשתמשים בטכנולוגיה של NewH.

 

הצדדים קבעו מתווה התקדמות בן ארבעה שלבים. השלב הראשון שכלל פרזנטציות לטכנולוגיה בצרפת הסתיים, והשבוע החל השלב השני, הכולל פיילוט שיימשך שלושה חודשים, ולאחר סיומו תתקבל החלטה אם לבנות מנוע בקנה מידה המתאים למכונית נוסעים. על פי מתווה ההתקדמות, שבסיום כל שלב בו מחליטים הצדדים במשותף אם להמשיך בפיתוח, באמצע 2011 תציג פיז'ו מכונית המונעת באמצעות מימן (טכנולוגיית תא דלק).

ווסרפוגל. תיווך ווסרפוגל. תיווך צילום: עמית שעל

 

NewH הוקמה בשנת 2007 על ידי שמואל קרן, המחזיק בכמה חברות בתחום המוליכים, ועל ידי ד"ר אלכס זילברמן. לדברי מנכ"ל החברה, רני קרן, התוכנית העסקית של החברה מבוססת על העובדה שעלות הייצור של האנרגיה באמצעות תמיסת בורו־הידריד צפויה להיות נמוכה בכ־20% מעלות הפקת דלק רגיל. התמיסה כבר מיוצרת כיום על ידי חברות מסחריות, אך הדרישה לה בתעשיית הרכב עתידה להגדיל במידה משמעותית את היקף הייצור. "בשבועות הקרובים נתקשר עם האיחוד האירופי לצורך גיוס כספים להמשך הפיתוח", אומר קרן.

 

לחיבור בין NewH ליצרניות הרכב הצרפתיות אחראי ד"ר אפרים ווסרפוגל, ששימש עד סוף שנות השבעים כסגן נשיא רנו העולמית, וכיום משמש בכמה תפקידים בכירים בתעשיית חלפי הרכב. לדברי ווסרפוגל, קודם לחתימה על מסמך ההבנות הוא נועד עם גורמים נוספים בתעשיית הרכב הצרפתית, בהם נציגי חברת רנו, שדחתה לעת עתה את השימוש ברעיון של NewH. יצוין שרנו כבר מעורבת בייצור מכוניות ידידותיות לסביבה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת בטר פלייס.

 

מחברת דוד לובינסקי לא נמסרה תגובה.

 

מנועי מימן

מנועי מימן המותקנים כיום במכוניות דוגמת הונדה FCX נעזרים במכל מימן מיוחד, הנחשב מסורבל. המימן מועבר לתא שבו מופק ממנו חשמל, המפעיל מנוע חשמלי. תוצר הלוואי היחיד של מנועי מימן הוא מים מזוקקים

בטל שלח
    לכל התגובות
    x