$
כלכליסט-טק

יאהו רכשה את חברת Associated Content ב-100 מיליון דולר

החברה מתמחה בפרסום והפצת תכני גולשים במגוון נושאים והתאמתו למנועי חיפוש. הרכישה ממשיכה את התמקדותה של יאהו בתחומי המדיה והתוכן

אבנר קשתן 12:58 19.05.10

 

יאהו הודיעה אתמול (ג') כי חתמה על הסכם לרכישת חברת Associated Content, המתמחה בפרסום והפצה של מאמרים, סרטונים ותכנים אחרים אשר נכתבים על ידי גולשים, התאמתם למנועי חיפוש (SEO) ומכירת שטחי פרסום באתריה. על פי אתר חדשות תעשיית הפרסום AdAge, סכום העסקה הוא מעל 100 מיליון דולר.

  

המודל העסקי של Associated Content מתבסס על מיקור-המונים, כלומר פנייה לקהל הגולשים לספק תכנים במגוון נושאים, בהתאם לטרנדים פופולריים במנועי החיפוש, הנעים בין ביקורות על סרטים, סיכומי חדשות או סרטוני הדרכה. התכנים ופרסומם באתר תמורת תשלום שבין 2-12 דולר, בנוסף לבונוסים על תעבורה גבוהה. הכנסותיה של Associated Content מתבססת על הצמדת פרסומות לתכני הגולשים והתאמתם למנועי חיפוש על מנת למשוך תעבורה אליהם.

 

יאהו, אשר נמצאת בשנתיים האחרונות בקשיים כלכליים, מנסה תחת המנכ"ל קרול בארץ לעבור טרנספורמציה ולהתמקד בתחומי התוכן והמדיה, ולא בפיתוח טכנולוגי. במסגרת שינוי זה מכרה יאהו מספר חברות-בת וחתמה על הסכם שיתוף פעולה עם מיקרוסופט לשימוש בטכנולוגיות החיפוש שלה. רכישת Associated Content תרחיב את היקף התוכן אותו היא מספקת, ותגדיל את הכנסותיה מפרסום.
x