• תפריט
אינטרנט

יום הולדת חמש ליוטיוב: יותר מ-2 מיליארד צפיות ביום

אתר הווידיאו הפופולרי בעולם מציין חמש שנים לקיומו, תוך שהוא משנה מהותית את דמותו – אך עדיין לא מצליח להראות רווחים

יוסי גורביץ 09:4917.05.10

כל העדכונים, הכתבות והמדורים של טכנולוגי - היישר לפייסבוק שלכם

 

אתר הווידיאו יוטיוב מציין היום (ב') חמש שנים להיווסדו, ולשם כך פתח אתר מיוחד, שמאפשר למשתמשים "לחוות את הסיפור של יוטיוב". אף שיוטיוב הוא ללא ספק סיפור הצלחה, והוא שם נרדף לווידיאו כפי שגוגל היא שם נרדף לחיפוש, פרשנים מציינים שאין מדובר בסיפור הצלחה נטול בעיות.

 

באוקטובר האחרון נמסר שמספר הסרטונים הנצפים ביוטיוב מדי יום מגיע למיליארד; היום, מדווח הניו יורק טיימס, צפויה גוגל להודיע שמספר הסרטונים הנצפים ביום הכפיל את עצמו והוא עומד כעת על שני מיליארד.

 

אבל יוטיוב עדיין לא רווחי. גוגל רכשה אותו ב-2006 תמורת 1.65 מיליארד דולר – מיליארד אחד יותר מדי, כפי שהודה מנכ"ל גוגל אריק שמידט כמה שנים לאחר מכן – ועד כה לא הצליחה החברה להפיק ממנו רווחים. בגוגל אמרו, עם זאת, שניכרת עלייה בהכנסות האתר וכי השנה הוא עשוי שלא להפסיד.

 

הצלחה בעיני הגולשים, אך עדיין לא מכניס כסף. האתר שהוקם לכבוד חמש שנים ליוטיוב הצלחה בעיני הגולשים, אך עדיין לא מכניס כסף. האתר שהוקם לכבוד חמש שנים ליוטיוב צילום מסך: youtube.com

 

כדי להפוך אותו לנכס מניב, שינתה גוגל משמעותית את פניו של יוטיוב. הוא החל כאתר תוכן גולשים מובהק, אך בשנים האחרונות מנסה גוגל להביא לאתר תוכן מקצועי, כדי למשוך גם את המפרסמים. אבן דרך בתחום נרשמה לאחרונה כאשר קליפ של ליידי גאגא הפך לסרטון הנצפה ביותר ביוטיוב, והדיח מהמקום הראשון סרטון על זאטוט בריטי הנושך את אצבעו של אחיו, שהחזיק במקום הראשון מאז 2007. גוגל גם הציגה לאחרונה שירות להשכרת הסרטים באמצעות האתר, אך לא הצליחה לעניין אולפנים אמריקאיים גדולים במיזם.

 

בשנים הקצרות של פעילותו הצליח יוטיוב להחדיר כמה "ממים" לתודעת הגולשים, שהידועים שבהם הם מתיחת ה-Rick-Roll ופארודיות על סצינת התקף ההיסטריה של היטלר בסרט "הנפילה". בנקודה חיובית פחות, שמו של האתר נקשר בהפרת זכויות יוצרים, וענקית התוכן ויאקום עדיין מנהלת נגדו תביעה בסכום של מיליארד דולר.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x