אירופה מתנקה: פליטת ה-CO2 ירדה ב20% מאז 2003
על פי דו"ח של חברת ג'ייטו דיינאמיקס, הסיבות העיקריות לשיפור בין השנים 2009-2003 הן הטלת מס על רכבים מזהמים, תוכניות גריטה לרכב ישן והתקדמות טכנולוגית
נושא הפחתת פליטת המזהמים מכלי רכב נמצא בשנים האחרונות בראש סדרי העדיפויות של יצרניות הרכב העולמיות, המקפידות לפזר שלל סיסמאות בנושא איכפתיות סביבתית. אך הסיבה העיקרית להפחתת המזהמים אינה דאגתן של יצרניות הרכב לסביבה, אלא חקיקה הדורשת מהן להפחית באופן ניכר את שיעור פליטת המזהמים.
כאשר האיחוד האירופי דורש, יצרני הרכב מקיימים. מדו"ח שפרסמה ג'ייטו דיינאמיקס, המתמחה בניתוח תעשיית הרכב העולמית, עולה ששיעור פליטת המזהמים הממוצע באירופה נכון לשנת 2009 היא 145.9 גרם של פחמן דו חמצני (CO2) לרכב. חישוב שיעור הפליטה מתבצע על סמך חישוב שיעור הפליטה של כל דגם הנמכר באירופה כפול מספר המכוניות שנמכרו. עם זאת, חישובה של ג'ייטו אינו לוקח בחשבון נסועה, כלומר כמה קילומטרים נסע כל רכב.
לשם השוואה, בשנת 2003 עמד שיעור פליטת המזהמים הממוצע באירופה על כ-165 גרם של פחמן דו חמצני לקילומטר. בשנת 2003 רק 24% מן המכוניות שנמכרו בשוק האירופי פלטו פחות מ-130 גרם של פחמן דו חמצני לקילומטר. בשנת 2007 40% מהמכוניות שנמכרו באירופה פלטו פחות מ-130 גרם של CO2 לקילומטר, ואילו ב-2008 חל זינוק במספר המכוניות הנקיות ל-69%.
בג'ייטו מסבירים כי הסיבות העיקריות לשיפור הניכר הן הטלת מס על רכבים מזהמים, תוכניות גריטה לרכב ישן (בעל מנוע מזהם) והתקדמות טכנולוגית.


