$
בארץ

"פעילות על מסלול אחד זו בעיה חמורה"

בכיר בענף התעופה על שדרוג המסלולים בנתב"ג: "יש לתת עדיפות בנחיתות ובהמראות לחברות התעופה הישראליות"

יסמין גיל 10:53 03.05.10

 

"נמל תעופה שפועל עם מסלול נחיתה אחד זו בעיה חמורה", כך אמר ל"כלכליסט" בכיר בענף התעופה הישראלי, בהמשך להחלטה לפתוח את נתב"ג להמראות מטוסים בשעות הלילה, בתקופת שדרוג מסלולי ההמראות והנחיתות, החל מיוני ולמשך כ-3.5 שנים.

 

לפני כשבועיים אמר מנכ"ל רשות שדות התעופה, קובי מור, במסיבת עיתונאים, "המטרה העיקרית של הפרויקט שתהיה הפרדה בין המטוסים שממריאים לאלו שנוחתים. כרגע מטוסים ממריאים מערבה ונוחתים מכיוון מערב ויש קונפליקט. לאחר השדרוג, הנחיתות יגיעו מצפון וההמראות תצאנה מערבה, ונשיג שיפור משמעותי בנושא הבטיחות. מדובר בפרויקט מסובך שיבוצע תוך כדי עבודה בשטח והמשמעות היא שנצטרך לעבוד על מסלול אחד".

 

"מה יקרה אם תהיה תקלה באחד המטוסים?", שואל אותו גורם בכיר, בהמשך לאותה תוכנית לפעול על מסלול אחד, "לפחות שיהיה את בסיס נבטים כאלטרנטיבה קרובה לפעילות".

 

עוד אמר כי במהלך תקופת השדרוג, יש לתת עדיפות בנחיתות ובהמראות לחברות התעופה הישראליות, שזה הבסיס היחידי שלהן לטיסות לחו"ל, וכן "לא לנצל את ההזדמנות ולאפשר לחברות ה"לואו קוסט" לפעול פה בלילה, בזמן שאסור להן לטוס באירופה בשעות האלו".

x