$
כלכליסט-טק

הווידיאו בסלולר צובר תאוצה: עלייה של 57% בתוך שנה

על פי חברת המחקר נילסן, 17.6 מיליון אמריקאים צפו בווידיאו בסלולר ברבעון האחרון של 2009 - לעומת 11.2 מיליון צופים בתקופה המקבילה ב-2008. כ-60% מהצופים בסלולר עושים זאת מהבית

יוסי גורביץ 11:27 03.05.10

 

חברות הטלוויזיה ואולפני הסרטים האמריקאיים נערכים לעלייה ניכרת בביקוש לתוכן וידיאו דרך מכשירים סלולריים – בכלל זה הזרמת וידאו לסלולריים הנמצאים בתוך בתים, במרחק קצר ממסך גדול. כך מדווח הניו יורק טיימס.

 

על פי נתוני חברת המחקר נילסן, 17.6 מיליון אמריקאים צפו בווידיאו דרך מכשיר הסלולר שלהם במהלך הרבעון האחרון של 2009 - עלייה של 57% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2008, אז צפו 11.2 מיליון אמריקאים בווידיאו סלולרי. זמן הצפייה הממוצע עמד על שלוש שעות ו-47 דקות בחודש.

 

המספרים האלה עודם נמוכים משמעותית מאלה של הצפייה בשידורי הטלוויזיה הרגילים, שעומדת על 153 שעות בחודש, אך הם מלמדים על עלייה עקבית במגמה, שמקבילה לגידול במכירות הסמארטפונים. עם זאת, מנתוני סוני עולה שרק 20% מהמשתמשים המתחילים לצפות בסרט באמצעות הסלולר גם מסיימים אותו. עם זאת, רבים מהם צופים בפרקים שלמים של סדרות טלוויזיה.

 

ויוי זיגלר, נשיאת חטיבת בידור דיגיטלי ב-NBC, אמרה לניו יורק טיימס כי ההערכה היתה שהמשתמשים יצפו בסרטונים קצרצרים תוך עמידה בתור או בהפסקות לימודים, אך ההערכה הזו התבדתה. לדבריה, 60% מהצופים הסלולריים שמגיעים לאתר של NBC מגיעים מביתם, מרחק קצר מצג טלוויזיה גדול הרבה יותר, דבר שהיא הגדירה "חשוב מאד". סמנכ"ל בסוני העריך שהסיבה לכך היא שאם ההורים צופים בתוכנית אחת במסך הטלוויזיה, ילדיהם עשויים לבחור לצפות בתוכנית אחרת, גם אם הדבר אומר שימוש במסך קטן הרבה יותר.
x