התלת-ממד דורש קורבנות
סוני סיימה לפתח עדכון שיאפשר הרצת משחקי תלת־ממד בפלייסטיישן. אך לתצוגה החדשה יש מחיר: משחקים פחות טובים
השבוע הודיעה סוני כי סיימה לעבוד על עדכון לפלייסטיישן 3, שיאפשר הרצת משחקים תלת־ממדיים על הקונסולה. מדובר בבשורה משמחת כביכול, שמבשרת את תחילתו של עידן חדש.
בסוני אפילו השוו את כניסת הטכנולוגיה החדשה לקפיצה שעשו הטלוויזיות משחור־לבן לצבע. אך בעוד המעבר לטלוויזיות בצבע שיפר את חוויית הצפייה, המשחקים התלת־ממדיים הראשונים צפויים דווקא לאכזב ולא יצליחו לשמש תחליף מלא למשחקים הקיימים כיום בשוק.
דוגמה לשניים מהמשחקים התלת־ממדיים שיושקו על ידי סוני לקראת חודש יוני הם WipEout 3D ו־MotorStorm, משחקי מירוצים פופולריים שעוברים בימים אלה מתיחת פנים לתצוגה תלת־ממדית. אבל כפי שגם מפתחי המשחק מודים, ההתאמה הזאת דורשת קורבנות. במקרה של WipEout, איכות הגרפיקה היא שתיפגע כאשר אלמנט ה־HD ייהפך מ־1080p - אותה איכות גרפיקה שבזכותה מתבדלת סוני בשוק הקונסולות, ל־720p בלבד. כל זאת, בשביל תצוגת התלת־ממד. בעיה נוספת היא שהמשחקים הראשונים יהיו בסך הכל עיבודים פשוטים של משחקי דו־ממד קיימים, כך שהתלת־ממד יהיה אמנם מרשים מבחינה חזותית, אך לא יממש את הפוטנציאל האמיתי והתוכני שלו.
אין ספק שהבעיות הללו ייפתרו בסופו של דבר וסוני תוציא קונסולה שמסוגלת להציג HD גם בתלת־ממד. גם מפתחי המשחקים יוציאו לשוק כותרים שתוכננו לתלת ממד מבחינת תוכן ועלילה החל ביומם הראשון. אבל המהפכה המיידית שכולם ציפו לה - עדיין לא כאן.


