$
בארץ

איגוד הנהגים הגרמני: סיטרואן נימו עלולה להתהפך

סיטרואן נימו מולטיספייס המסחרי, שאינו משווק בישראל באופן סדיר, "התהפך על גגו" ונכשל במבחן הבטיחות של האיגוד

תומר הדר 13:36 28.04.10

 

סיטרואן נימו מולטיספייס המסחרי, אשר חולק את אותה פלטפורמה עם פיז'ו ביפר ועם פיאט קובו, נכשל במבחן היציבות של ארגון הבטיחות הגרמני ADAC. כך עולה מהודעה שפרסם הארגון.

 

במסגרת הבדיקות שעורך הארגון לדגמי רכב חדשים בשוק הרכב הגרמני מתבצע מבחן שמכונה ELK TEST. מדובר במבחן שמדמה התחמקות ממכשול שבמסגרתה נדרש נהג הרכב לפנות בחדות במהירות של כ-90 קמ"ש, כביכול כדי להתחמק מאייל החוצה את הכביש, ומכאן שמו של המבחן.

 

על פי הודעתו של הארגון הגרמני, הנימו "התהפך על גגו". יצוין שסיטרואן נימו ופיז'ו ביפר אינם משווקים בישראל באופן סדיר. פיאט קובו, גרסתם האיטלקית של הנימו והביפר אשר מיוצרת באותו מפעל אינה משווקת בארץ, אולם הפיורינו המסחרית שמבוססת על מכלולי הקובו משווקת בישראל ואינה מצוידת במערכת בקרת יציבות אלקטרונית.

 

על פי הודעתה הרשמית של קבוצת PSA, חברת האם של פיז'ו וסיטרואן, הנימו והביפר יצוידו החל בשנה הבאה במערכת בקרת יציבות אלקטרונית. הנימו אינה הדגם הראשון שנכשל במבחן יציבות שכזה. בשנות ה-90 נערך "מבחן אייל" למרצדס A CLASS על ידי מגזין שוודי, ובו התהפכה המרצדס על צידה. כתוצאה ממבחן זה ערכה מרצדס בשעתו שינויים ב-A CLASS והוסיפה לו מערכת בקרת יציבות אלקטרונית.

x