$
כלכליסט-טק

הקרב על הסלון מצטמצם

בעוד סוני ומיקרוסופט מכריזות על פיתוחים לקונסולות הביתיות שלהן, נינטנדו צריכה לשים את הדגש דווקא על השוק הנייד

אבנר קשתן 15:54 11.04.10

 

בשנות התשעים שלטה נינטנדו בתחום הקונסולות באופן מוחלט, אך החלה לדשדש בתחילת שנות האלפיים ופיגרה אחרי סוני ומיקרוסופט, השחקניות החדשות בשוק. ההצלחה המסחררת של ה-Wii מאז 2006 היתה אירוע יוצא דופן בתולדות החברה בפרט ובשוק הגיימינג בכלל, ואת ההצלחה אפשר לייחס לשלט התנועה האינטואיטיבי, שפרץ, לדברי המקניטים, אל תוך שווקים של "גני ילדים ובתי אבות" שהיו מוכנים לקנות קונסולות זולות וחלשות יותר.

 

 

כעת יותר ויותר קולות קוראים לנינטנדו שלא להמר על הצלחה שנייה ולהתמקד בתחום שבו היא מובילה: הקונסולות הניידות. לאחר ששברה שיאי מכירות לאותם שווקים חדשים, אין ל-Wii יכולת להתחרות בקונסולות האחרות. מיקרוסופט וסוני הורידו את מחירי הקונסולות שלהן ועד סוף השנה יוציאו גם כן בקרי תנועה. כשזה יקרה, לא תהיה כל הצדקה ל-Wii הזולה והחדשנית. גם כדי לשווק את Wii 2, שתעמוד בתחרות עם סוני ומיקרוסופט, תצטרך נינטנדו להשקיע כסף רב בפיתוח ולשנות כיוון באופן מוחלט.

 

למזלה של נינטנדו, ה-Wii אינו מקור ההכנסה היחיד שלה. הקונסולה הניידת DS ממשיכה להצליח, ושיפורים יוצאים חדשות לבקרים: מסכי מגע, דגם מוגדל וקונסולה תלת-ממדית שהובטחה ל-2011. לאקסבוקס של מיקרוסופט אין גרסה ניידת, וה-PSP של סוני מדשדש ללא חידושים מלהיבים. כל אלה מוכיחים שנינטנדו יודעת לחדש בכל הקשור לקונסולות הניידות, שם כדאי לה להשקיע. היא רק צריכה להיזהר מהמתחרה החדשה אפל, ומעלייתם של האייפון והאייפד כפלטפורמות משחק ניידות חדשות.

x