$
כלכליסט-טק

מיקרוסופט: אנחנו לא קוראים את הדואר שלכם

מיקרוסופט ממשיכה לבדל את עצמה מגוגל בגזרת הפרטיות: בכירים בחברה מדגישים כי גם שירותיה המבוססים על פרסום - כגון הוטמייל וגרסת החינם לאופיס 2010 - לא יסרקו את תוכן ההודעות והמסמכים כדי להתאים להם פרסומות

אבנר קשתן 16:23 08.04.10

 

מיקרוסופט מנסה למתג את עצמה כשומרת הפרטיות: בכירים בחברה הצהירו בימים האחרונים כי היא מחויבת לפרטיות המידע של משתמשיה, בין אם בשירותי ענן כגון הוטמייל ובין אם בתוכנות המותקנות במחשבי המשתמש, כגון חבילת אופיס. בכך מבדלת את עצמה מיקרוסופט מהמתחרה גוגל, אשר בחודשים האחרונים ספגה ביקורת חריפה באשר למדיניות הפרטיות שלה.

 

סמנכ"ל בכיר במיקרוסופט, כריס קאפוסלה, מסר לאתר חדשות הטכנולוגיה cnet פרטים חדשים על חבילת התוכנות המשרדיות Office Starter 2010, אשר תחולק חינם עם מחשבים חדשים. החבילה מכילה גרסאות מצומצמות של כלי אופיס הבסיסיים - וורד ואקסל - אשר יציגו פרסומות בזמן העבודה על מסמכים. קאפוסלה הדגיש כי הפרסומות לעולם לא יתבססו על תוכן המסמכים, והמידע הנכתב בהם לא יישלח למיקרוסופט לניתוח.

 

במקביל, הצהיר טים או'בריאן, מנהל אסטרטגיה במיקרוסופט, כי שירותי הענן של החברה יקפידו גם הם על פרטיות הלקוחות. אתר אינפוורלד הביא את דברי או'בריאן שלפיהם שירותים כמו הוטמייל ימשיכו להתבסס על הכנסות מפרסום, וינסו להתאים את הפרסומות לגולשים על בסיס מידע דמוגרפי כגון מין, גיל ומקום מגורים, אך לא יציגו פרסומות ספציפיות לגולש, המבוססות על תוכן ההודעות. ג'ימייל, לעומת זאת, סורק את תוכן ההודעות כדי לאתר בהן מילות מפתח שאליהן מותאמות פרסומות. בגוגל מדגישים שהתהליך אוטומטי לחלוטין, בדומה לסריקת ספאם ווירוסים, ואף גורם אנושי אינו קורא את תוכן ההודעות בשירות.

 

בחודשים האחרונים הואשמה גוגל בניצול לרעה של מידע פרטי של המשתמשים בשירותיה, בעיקר בעקבות השקת שירות גוגל באזז. בסרטון תדמית לאינטרנט אקספלורר 8 האשימה מיקרוסופט את גוגל ישירות בפגיעה בפרטיות, כשהדגישה שכרום עוקב אחר האתרים שאליהם גולשים משתמשיו. בנוסף, נפנפה מיקרוסופט בעובדה שמנוע החיפוש שלה, בינג, שומר את נתוני כתובת ה-IP של הגולשים לשישה חודשים בלבד, בהשוואה ל-18 חודשים שגוגל שומרים את הפרטים המאפשרים קישור בין גולש לבין מונחי החיפוש שלו.
x