אפל צפויה להציג היום פלטפורמת פרסום סלולרית
באירוע שייערך הערב עתידה ענקית הטכנולוגיה לחשוף מערכת הפעלה חדשה לאייפון ופלטפורמת פרסום שתתחרה בגוגל
אפל ממשיכה לתפוס כותרות: אחרי ששלטה בשיח התקשורתי בסוף השבוע שעבר, נערכת החברה להשתלט עליו גם בסוף השבוע הקרוב. הערב ב־20:00 (שעון ישראל) עתידה החברה לערוך אירוע למפתחים שבו, לפי ההערכות, תוצג מערכת הפעלה חדשה לאייפון וייתכן שגם פלטפורמת פרסום חדשה למכשירים ניידים.
בהזמנה שנשלחה הודיעה אפל כי באירוע יוצג "עתיד מערכת ההפעלה של האייפון (iPhone OS)". ההזמנה לאירוע כללה עיצוב גרפי של הספרה ארבע, וההערכה היא שאפל תציג בו את מערכת ההפעלה הרביעית (iPhone OS 4.0) של האייפון.

אפל נמנעה מלמסור פרטים נוספים, אך ההערכות הן כי היא תיישר קו עם שאר עולם המחשבים והסמארטפונים ותאפשר שימוש בריבוי משימות בסלולר שלה. שמועות על הגעת מולטיטסקינג לאייפון רווחות כבר שנים, למעשה מאז צאתו של האייפון הראשון לשוק, אך פרשנים מעריכים כי הפעם יגבר הלחץ על אפל לאפשר מולטי־טסקינג, בין השאר בשל השקת האייפד ודרישתם של משתמשים שהמכשיר, שתואר על ידי פרשנים כתחליף למחשבי הלפטופ, יוכל לבצע יותר ממשימה אחת בו־זמנית.
נראה כי ההכרזה על מערכת הפעלה החדשה מעידה על כוונתה של אפל להוציא אייפון חדש לשוק בקיץ. על פי ידיעות שטרם אושרו, האייפון הרביעי ישתמש בשבב מתוצרתה של אפל עצמה, A4 - אותו שבב המפעיל את האייפד.
במקביל, הבלוג All Thing Digital, הנמצא בבעלות "הוול סטריט ג'ורנל", מדווח מפי מקורות בחברה שבאירוע תוצג כנראה גם פלטפורמת פרסום במכשירים ניידים. מדובר באחד השווקים בעלי הצמיחה הגבוהה ביותר בעולם הפרסום, ובכזה שאפל ניסתה להיכנס אליו כאשר ניהלה מגעים לרכישת AdMob, השחקנית הגדולה בתחום פלטפורמות הפרסום למכשירים ניידים. מגעים אלו נכשלו ובנובמבר הסכימה גוגל לרכוש את החברה תמורת 750 מיליון דולר. אפל, מצדה, הודיעה בינואר על רכישת Quattro Wireless, מתחרה של AdMob, תמורת 275 מיליון דולר.
כניסה אפשרית של אפל לתחום הפרסום בסלולר עתידה לפתוח חזית נוספת במלחמה בינה לבין גוגל.


