יאהו סוגרת את פלטפורמת המודעות שלה
כחלק מהמעבר האסטרטגי של החברה להתמקדות בתוכן ומדיה, היא הודיעה על סגירתה של ה-Yahoo Publisher Network, המתחרה באדסנס, פלטפורמת הפרסומות של גוגל
11:53
01.04.10
יאהו הודיעה אתמול (ד') כי ב-30 באפריל תסגור את פלטפורמת המודעות החיצונית שלה, Yahoo Publisher Network. יאהו השיקה את הפלטפורמה ב-2005, כמתחרה לשירות אדסנס של גוגל: היא אפשרה למשתמשים לפרסם מודעות יאהו באתריהם-שלהם. אתר חדשות הטכנולוגיה cnet מציין כי הפלטפורמה נשארה בשלב הבטא מיום שחרורה.
יאהו קראה למשתמשי השירות להיערך למעבר לפלטפורמה אחרת, והמליצה על Chitika, שירות שלדבריה גורף שני מיליארד צפיות מדי חודש ופעיל ב-80,000 אתרים שונים. במייל שנשלח למשתמשי השירות, הסבירה יאהו את החלטתה בשיקולי עלות-תועלת: לדבריה, "עדיף להשקיע את המשאבים הנדרשים לקידום Yahoo Publisher Network בחלקים אחרים של יאהו".
סגירת הפלטפורמה היא האחרונה בשורה של צעדי התייעלות שמבצעת יאהו בהנהגתה של המנכ"לית קרול בארץ, התייעלות שמטרתה לשמר ולשפר את החלקים הרווחיים של יאהו והתמקדות בתחומי התוכן והמדיה. בינואר, הודיעה יאהו כי תמכור את Zymbra, שירות הדואר לארגונים שלה. כאשר חתמה בארץ על הסכם החיפוש עם מיקרוסופט – שבמסגרתו תפסיק יאהו לספק שירותי חיפוש ותפרסם בסמוך לתוצאות החיפוש בינג, מנוע החיפוש של מיקרוסופט – היא הצהירה כי יאהו נכשלה בתחרות עם גוגל בתחום החיפוש.


