$
כלכליסט-טק

דאבל פיוז'ן גייסה עוד 5 מיליון דולר

ב-2009 הפך הסטארט־אפ הירושלמי, העוסק בהזרקת פרסום למשחקי מחשב, לסוכנות הפרסום המרכזית במשחקי פלייסטיישן

אסף גלעד 10:43 23.03.10

 

שחקני הפלייסטיישן ברחבי העולם לא יודעים זאת, אבל הג'יפ שבו נוסעת לארה קרופט, גיבורת המשחק "טומב ריידר", מגיע מישראל: כדי שרכביה יסייעו לגיבורת־העל פנתה חברת ג'יפ לסטארט־אפ קטן מירושלים, דאבל פיוז'ן שמו, שמתמחה בהזרקת פרסומות למשחקי מחשב. באותו אופן שילבה קרייזלר את דגמי מכוניותיה במשחק הפעולה "ספלינטר סל". דל חיפשה פרסום סולידי יותר וסיכמה עם דאבל פיוז'ן על הכנסת הלוגו שלה לשלטים המקיפים את המגרש במשחק "אולטימייט בייסבול".

 

ב־2009 חיזקה דאבל פיוז'ן את מעמדה כסוכנות הפרסום המרכזית במשחקי הפלייסטיישן, ולאחרונה אף קיבלה רישיון להזרקת פרסומות גם למשחקי הפלייסטיישן 3. כיום משלבת החברה את הקמפיינים של ענקיות כמו קוקה־קולה, מקדונלד'ס, נוקיה, פרוקטר אנד גמבל ואדידס, בכותרים של ענקיות גיימינג כמו סגה, נאמקו ו־THQ. את התמורה מחלקת דאבל פיוז'ן עם יצרניות המשחקים, ולסוני היא משלמת עמלה.

 

ל"כלכליסט" נודע כי עתה משלימה דאבל פיוז'ן גיוס נוסף שמוערך ב־5 מיליון דולר בהובלת קרן JVP של אראל מרגלית, ובהשתתפות המשקיעים הקיימים, הקרנות אקסל ונורווסט. הסבב מעלה את גיוסי החברה ליותר מ־40 מיליון דולר. עם הגיוס מונה מנהל המכירות באסיה, אלכס סוד, למנכ"ל החברה. סוד, אמריקאי המתגורר בטוקיו, נמצא בקשר הדוק עם המפרסמים בארה"ב.

 

גדלים עם פלייסטיישן

 

דאבל פיוז'ן זקוקה לגיוס הזה: ענף המשחקים איבד מומנטום, ובפברואר ירדו הכנסותיו ב־15% לעומת החודש המקביל אשתקד, ל־1.26 מיליארד דולר. חברת המחקר NDP, הסוקרת את שוק המשחקים, צופה ירידה כוללת של 6% בהכנסות התעשיה ברבעון הראשון של השנה לעומת אשתקד, ובדאבל פיוז'ן נאלצו להיפרד ממספר מצומצם של עובדים במהלך הרבעון האחרון.

 

שוק הקונסולות נשלט על ידי שלושה ענקים: אקסבוקס של מיקרוסופט, Wii של נינטנדו ופלייסטיישן של סוני - שאיתה מקיימת דאבל פיוז'ן שיתוף פעולה. בדאבל פיוז'ן מעוניינים להתרחב גם לפלטפורמות האחרות, אך בשלב זה נינטנדו אינה מוכנה לשילוב הפתרונות של דאבל פיוז'ן ב־Wii, ובאקסבוקס מקבלים שירות מחברת מאסיב - חברה־בת של מיקרוסופט.

 

 

פרסומת של פיאט בפלייסטיישן
פרסומת של פיאט בפלייסטיישן

 

למזלה של דאבל פיוז'ן, סוני היא החברה היחידה בענף שמכירות התוכנה שלה עלו בינואר־פברואר השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. גם מכירות החומרה של סוני במצב טוב: מכירותיה של קונסולת פלייסטיישן 3, המאפשרת חיבור לאינטרנט, רשמו בתוך שנה גידול של כמעט 100% ל־30 מיליון יחידות. ההשקעה של JVP תאפשר לדאבל פיוז'ן להמשיך ולהגדיל את מספר הכותרים שבהם היא משלבת פרסום, ולהגדיל את אחיזתה ברשת "פלייסטיישן נטוורקס", שכבר מקיפה כ־40 מיליון מנויים ומאפשרת להזרים פרסום אונליין. מצבה של דאבל פיוז'ן נראה אפילו טוב יותר לנוכח ביטול החוזים של מתחרתה הגדולה, IGA האמריקאית, עם יצרניות המשחקים EA, משווקת המשחק פיפא, ועם אקטיוויז'ן, משווקת המשחק הפופולרי Call for Duty.

 

אפקטיבי יותר מהרשת

 

"לסוני ולמפרסמים יש אינטרס לפרסם במשחקי הקונסולות", אומר גדי תירוש, שמנהל את ההשקעה של JVP בדאבל פיוז'ן. "זו חשיפה שמובילה לתשלום גבוה יותר על כל אלף צפיות, בהשוואה לפרסום באינטרנט. הפרסום בקונסולות פונה גם לפלח אוכלוסייה חשוב: גברים עם כוח קנייה רב ונשים שקשה לתפוס בפרסום רגיל".

 

בדאבל פיוז'ן מערערים על התפיסה שפרסום מפריע לתכנים. "הפרסום צריך להיראות טבעי ובהקשר נכון: במשחקי ספורט אתה אפילו מצפה ששלטי פרסום יקיפו את המגרש", אומר הלל רום, סמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה. "המטרה היא ליצור זיקה חיובית למותג, לכן אנו משלבים את הפרסום בהישגים משמעותיים במשחק - למשל, כשהשחקן עובר שלב במשחק". 
x