$
בארץ

התיקון של טויוטה מתקרב להשלמה: טיפלה ב־80% מהמכוניות שזומנו בארץ

מאז פרסום הקריאה טופלו 25 אלף מכוניות, רובן מדגם קורולה. 7,000 מכוניות טרם הגיעו למוסכים

תומר הדר 07:03 23.03.10

 

80% ממכוניות טויוטה שנדרשו להגיע למוסכי היבואנית יוניון מוטורס, עקב קריאת שירות לתיקון תקלה בדוושת הדלק, טופלו על ידי היבואנית - כך עולה מנתונים של יוניון מוטורס שהגיעו לידי "כלכליסט".
 

על פי הנתונים, מאז 9 בפברואר 2010, המועד הרשמי שבו נפתחו מוסכי החברה לתיקון התקלה, טופלו 25 אלף מכוניות מדגמי קורולה, יאריס, אוריס, וורסו, ראב 4 ואוונסיס. ממוצע הכניסות למוסכים לצורך ביצוע התיקון עומד על 800 מכוניות ביום. כ־7,000 מכוניות טרם טופלו.

 

 

רובן המכריע של המכוניות שטופלו היו מדגם קורולה המשפחתית, ורבות מאלו משתייכות לציי חברות הליסינג. חברות הליסינג היו אמורות לקבל טיפול פרטני לבעיה באמצעות ניידת שירות של יוניון מוטורס שיועדה להגיע אל חניוני החברות ולטפל במכוניות במקום, אולם משרד התחבורה מנע את המהלך ודרש מיוניון מוטורס לתקן את המכוניות במוסכיה.

 

כזכור, תחילתה של הפרשה בינואר האחרון, לאחר שטויוטה ארה"ב זימנה את בעליהם של מכונית טויוטה מכמה דגמים פופולריים לתיקון של אחד מרכיבי מנגנון דוושת התאוצה, שגרם לדוושה להיתפס במקרים מסוימים, ולהמשיך להאיץ את הרכב גם לאחר שהנהג הסיר את רגלו מהדוושה. בסוף ינואר הורחבה קריאת התיקון לאירופה ומאוחר יותר גם לישראל.

 

במקביל, אתמול (ב') הודיעה UMI, יבואנית שברולט, על כוונתה לזמן למוסכיה כ־700 מכוניות שברולט קפטיבה, לצורך ביצוע תיקונים במערכת ההיגוי שלהן, ועוד כ־100 מכוניות שברולט קרוז, לצורך תיקונים במערכת הדלק.

x