$
כלכליסט-טק

מיקרוסופט עורכת ניסוי בשירות דמוי טוויטר לארגונים

מערכת מיקרובלוגינג פנים-ארגונית תעזור לעובדים להתעדכן בנעשה בארגון בזמן אמת, ולספק מידע שימושי לקבלת החלטות. הניסוי פעיל במיקרוסופט, ויפתח בקרוב לשותפות עסקיות

אבנר קשתן 16:44 21.03.10

 

האם לרשתות חברתיות יש שימוש גם בתפעול השוטף של העסק? OfficeTalk, ניסוי חדש מבית מיקרוסופט, מנסה לענות על השאלה הזו. במסגרת הניסוי, כלי מיקרובלוגינג יאפשר לעובדים לפרסם עדכוני סטטוס על עבודתם, דיווחי התקדמות פרוייקטים ושאלות כלליות, ולעקוב אחר העדכונים של חברים לעבודה. השירות בנוי על

פי המתכונת של טוויטר, וכולל רשימה של עוקבים והודעות המוגבלות ל-140 תווים.

 

הניסוי הושק על ידי Office Labs, קבוצת מחקר במחלקת הפיתוח של המוצרים העסקייים במיקרוסופט, ומטרתו לבדוק אם ניתן לקבל את היתרונות של התקשורת החברתית - תגובות מיידיות, שילוב של מקורות מידע רבים לזרם חדשות אחיד, והודעות קצרות ותמציתיות - גם בתקשורת עסקית פנים-ארגונית. היתרונות על שימוש ברשת מיקרובלוגינג פנימית היא היכולת לדון במידע עסקי פנימי בלי לחשוף אותו לאינטרנט.

 

הניסוי פעיל בתוך הרשת הפנימית של מיקרוסופט, שם מתפרסמות מאות הודעות ביום. מיקרוסופט בוחנת את האפשרות לפתוח את הניסוי לארגונים נוספים, כדי לבדוק את יעילות התקשורת בארגונים עם נהלים ומנהגים שונים. השירות אינו מתוכנן להפוך למוצר מסחרי, אך סביר להניח שמסקנות ותוצאות מהניסוי ישולבו בגרסאות עתידיות של מוצרי השרת הארגוניים של מיקרוסופט, כגון שרת SharePoint Office Server.

 

OfficeTalk: טוויטר פנים-ארגוני
OfficeTalk: טוויטר פנים-ארגוניתמונת מסך OfficeLabs.com

 

בנוסף ל-OfficeTalk, מציגה מיקרוסופט מספר נסיונות נוספים לשלב רשתות חברתיות בכלים העסקיים שלה. לפני מספר שבועות הכריזה כי הגרסא העתידית של תוכנת הדואר האלקטרוני אאוטלוק תאפשר שילוב של מידע מפייסבוק, מייספייס ולינקדאין כחלק מה-Outlook Social Connector.

x