$
כלכליסט-טק

תקלה בפלייסטיישן: פלטפורמת המשחקים המקוונים קרסה

קריסת PlayStation Network מונעת מבעלי פלייסטיישן 3 מלהתחבר לרשת, ואף מוחקת נתונים שצברו. עדכון: התקלה תוקנה, בסוני הודו שהבעיה נבעה מכך שהמערכת זיהתה את 2010 כשנה מעוברת

עומר כביר 09:33 02.03.10

 

תקלה נרחבת ב-PlayStation Network, פלטפרומה מקוונת של סוני המשמשת לעריכת משחקים מרובי משתתפים ברשת, מונעת מבעלי קונסולת המשחקים פלייסטיישן 3 מלהתחבר לרשת ולהשתתף במשחקים מרובי משתתפים, או אף לשחק במשחקים שהורדו מהרשת אך שמורים על הקונסולה שלהם.

 

לפי דיווחים שונים ברשת, בעלי קונסולות שניסו להתחבר לפלטפורמה המקוונת נתקלו בהודעת השגיאה: "8001050F – Hardware failure. Cannot update Firmware or connect to internet". במקרים מסוימים הביאה התקלה למחיקת ניקוד והישגים שצברו השחקנים במשחקים מקוונים.

 

סוני אישרה את קיום התקלה, אך בפוסט שפורסם בבלוג הרשמי של פלייסטיישן ציין דובר מטעם חברה שהיא לא משפיעה על קונסולות PlayStation 3 Slim, הדגמים החדשים והדקים יותר של הקונסולה שהושקו באוגוסט שעבר. "המהנדסים שלנו פועלים לתיקון השירות", נכתב בבלוג. "אנו מתנצלים על כל חוסר נוחות שאולי נגרם לכם, ומעריכים בכנות את סבלנותכם בשעה שאנו פועלים לפתור את הבעיה".

 

ככל הנראה, התקלות בשירות הן רק תסמין של הבעיה ולא הגורם לה. זאת, כיוון שהתקלה התגלתה רק בקונסולות ישנות יותר. חלק מהנפגעים דיווחו שהתקלה החלה בלילה, במעבר בין ה-28 בפברואר ל-1 במרץ, שאז התאפס השעון הפנימי של הקונסולה ל-31 בדצמבר 1999, או ל-1 בינואר 2000. הדיווחים הובילו להשערות שלפיהן התקלה הנובעת מטעות בחישוב זמני השנה המעוברת.

 

מסוני נמסר שבעלי הקונסולות שנפגעו מהתקלה יכולים להשתמש בהן על מנת לשחק ולבצע פעולות אחרות שלא דורשות גישה לאינטרנט. עם זאת, אתרי גיימינג שונים המליצו לכבות את הקונסולות עד למציאת פתרון. זאת, לאחר שחלק מהמשתמשים דיווחו על בעיות שהתעוררו גם כשלא ניסו להתחבר לרשת.

 

עדכונים שוטפים על התקדמות הטיפול בתקלה ניתן למצוא בחשבון הטוויטר הרשמי של הקונסולה.

 

עדכון: בשעות הלילה דווח בבלוג הרשמי של הקונסולה על תיקון התקלה. "אנו מודעים לכך שבעיה בשעון הפנימי של יחידות פלייסטיישן 3 מדגמים שאינם דגמי Slim הביאה לכך ש-2010 זוהתה כשנה מעוברת. אחרי ששינו את התאריך בשעון הפנימי מ-29 בפברואר ל-1 במרץ התסמינים נפתרו והמשתמשים יכלו להשתמש בקונסולה שלהם כרגיל. אנו מתנצלים על חוסר הנוחות שאולי נגרם לכם".

x