מלונאי ת"א: "משרד התיירות לא שם אותנו בחזית השיווק"
מנכ"ל התאחדות המלונות בת"א: "משרד התיירות משווק את ישראל לתיירות הצליינית, בבחינת 'מי שיבוא לירושלים, יקפוץ כבר לתל אביב'"
"משרד התיירות אף פעם לא שם את תל אביב בחזית מאמצי השיווק שלו", כך אמר הבוקר (א') מנכ"ל התאחדות המלונות באזור תל אביב, אלי זיו, במהלך מסיבת עיתונאים שערכה עמותת התיירות של תל אביב-יפו בנושא פעילותה ב-2010.
"משרד התיירות משווק את ישראל לתיירות הצליינית, בבחינת 'מי שיבוא לירושלים, יקפוץ כבר לתל אביב'", אמר זיו, "אלא שאנחנו לא חושבים שתל אביב היא תת-מוצר. שליש ממדינת ישראל נמצא לחופי הים התיכון, ובכל תוכניות משרד התיירות אין אזכור לים התיכון. משרד התיירות הכיר לאחרונה במוצר התיירותי שנקרא תל אביב, אולם בשטח התמיכה מינורית מאוד".
"לאורך חופי הים התיכון מגיעים 140 מיליון תיירים מידי שנה", הוסיף זיו, "תל אביב מקבלת רק חצי אחוז מכך. יש פה החמצה אדירה". לדבריו, המגמה בשנים האחרונות היא לשווק את תל אביב כיעד לחופשה קצרה - City Break. "זה הטרנד העולמי", אמר זיו, "למרות שקיימת בעיה מבחינת עלות הטיסה לתל אביב, לעומת טיסות באירופה".
עוד אמר, כי במהלך מרץ מתכוונים מינהל ההנדסה בעיריית תל אביב-יפו בשיתוף עם התאחדות המלונות להגיש תוכנית לוועדה המקומית לבניין ערים, להקמת 10 בתי מלון בדירוג של שלושה כוכבים, שיוסיפו כ-600 חדרים. "אין ספק שריבוי מלונות עממיים ימתן את מחירי הלינות במלונות תל אביב לכיוון מטה", אמר זיו, "יחד עם זאת, בסופו של דבר המחירים ייקבעו בהתאם להיצע ולביקוש".

חבר מועצת עיריית תל אביב-יפו ומחזיק תיק התיירות, יניב וייצמן, הוסיף כי תל אביב מתמודדת על אירוח מצעד הגאווה הבינלאומי ב-2012. לדבריו, תקציב השיווק לסקטור התיירות הגאה יגדל לכ-400 אלף שקל ב-2010, לעומת 50 אלף שקל בשנה שעברה. "כמו התיירות הצעירה, גם התיירות הגאה מבוססת על המלצות מפה לאוזן".
עוד בתוכניות עמותת התיירות תל אביב-יפו השנה: מסע אופנועי הארלי דווידסון שייערך בעיר בסוף מרץ, במסגרתו 80 אופנוענים מאירופה יצטרפו ל-150 אופנוענים מישראל לנסיעה ברחבי תל אביב. כמו כן, צפויים להתקיים בעיר, בין היתר, מרתון תל אביב, אליפות אירופה לנוער בכדורסל, פסטיבל הברידג' הבינלאומי ואליפות העולם בסקי מים. בנוסף, בכוונת עמותת התיירות להעלות אפליקציה תיירותית באנגלית לאייפון, שתכלול פרטים על סיורים, מוזיאונים ועוד - בתל אביב. "אנו מתכוונים להביא יותר תיירים ולחזק את התדמית שלנו בעולם", אמרה סמנכ"ל עמותת התיירות, מרב עוזיאל.


