מחר: טיסת בדיקה בנתיב הנחיתה שמעל מודיעין
מטרת הטיסה לבדוק שתי אפשרויות נחיתה - בנתיב שיהיה מוסכם גם על תושבי מודיעין. הטיסה תתבצע במטוס שחכרה רשות שדות התעופה
רשות התעופה האזרחית (רת"א) ורשות שדות התעופה (רש"ת) צפויות לערוך מחר טיסת בדיקה של נתיב הנחיתה מעל העיר מודיעין. זאת, כדי לבדוק שתי אפשרויות נחיתה באמצעות ה-LDA (Localizer type Directional Aid) - מערכת נחיתת מכשירים על מסלול 30. מטרת הטיסה היא לבחור נתיב נחיתה שיהיה מוסכם גם על תושבי מודיעין, הטוענים מזה כשנה כי הטיסה בנתיב החדש עלולה לסכן אותם.
הטיסה תתבצע במטוס שחכרה רש"ת מאל על, וכפי הנראה ייטלו בה חלק מנהל רת"א, גיורא רום, וסמנכ"ל מבצעים ברש"ת, אודי בר עוז. מנכ"ל רש"ת, קובי מור, יבחן את הנושא מהקרקע. הטיסה תימשך כשעתיים, במהלכן יבדוק הצוות במשך כ-6 פעמים את שתי אפשרויות הנחיתה.
לדברי גורם בענף התעופה, אפשרות נחיתה נוספת, שלישית, שהוצעה על ידי מומחה מטעם עיריית מודיעין - נפסלה. גורם בעיריית מודיעין אמר בנושא זה: "עצם העובדה שעדיין בוחנים את הנושא, מראה שהחלופות שהעירייה הציעה נלקחו בחשבון". לאחר בחינת תוצאות טיסת הבדיקה יהיה על מנהל רת"א לבחור את הנתיב הסופי.
לפני למעלה משנה הודיעה רש"ת על הכוונה לשנות את נתיבי הנחיתה של המטוסים בנתב"ג, כצעד לשיפור הבטיחות. ההחלטה גררה מאבק מצד עיריית מודיעין ותושביה, שטענו כי המטוסים ימריאו נמוך מדי מעל הבתים, ויסכנו בכך את התושבים. עתירת העירייה לבג"ץ למנוע את ההחלטה נדחתה בהסכמה בין הצדדים, לאחר שבית המשפט קבע כי הנתיב לא יופעל עד למיצוי תהליך ההידברות ובדיקת החלופות.
בראיון ל"כלכליסט" לפני כחצי שנה התייחס מנהל רת"א, רום, לנושא זה, ואמר: "נציגי מודיעין היו אצלי והבהרתי להם שעל רעש המטוסים אני מוכן לדון, אבל לא על בטיחות. הם לא מבינים בזה. אין שום בעיית בטיחות, ואף אחד לא הולך להתרסק להם על הבית, כמו שאף אחד לא מתרסק על הבתים בחולון, בגבעתיים ובתל אביב. רת"א, בתיאום מלא עם רש"ת, עושות כל שביכולתן כדי למצוא את תהליך נחיתת המכשירים ממזרח הבטוח ביותר, שיסב את האי־נוחות המזערית לתושבי מודיעין".


