$
כלכליסט-טק

הכנסות אפל מחיפושים בגוגל: 100 מיליון דולר בשנה

למרות הסכסוכים העסקיים, אפל עדיין מרוויחה משילוב מנוע החיפוש של גוגל באייפון, אך ממשיכה לחפש שותפים חלופיים: לאחרונה דווח על הכוונה להפוך את בינג לברירת המחדל באייפון, במקום גוגל

אבנר קשתן 15:27 14.02.10

 

למרות התערערותה של מערכת היחסים בין גוגל ואפל, לפחות ערוץ עסקי אחד עדיין מחבר ביניהן: אפל מקבלת מגוגל כ-100 מיליון דולר בשנה בעבור הפניית משתמשי האייפון למנוע החיפוש של גוגל כברירת מחדל, כך מדווח אתר חדשות התעשייה Business Insider.

 

בשנה האחרונה החריפה התחרות בין שתי החברות, כשגוגל השיקה את מערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד, ומאוחר יותר את הסמארטפון נקסוס 1, המתחרים במכשירי האייפון של אפל. החברות גם נקלעו לסכסוך מתוקשר סביב שירות השיחות על גבי הרשת של גוגל, Google Voice, אשר האפליקציה שלו נפסלה להורדה מהאפסטור. בעקבות התחרות החדשה, פרש מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, מחבר המנהלים של אפל.

 

עם זאת, שיתופי הפעולה בין אפל לגוגל שנחתמו בתקופה שבה החברות לא התחרו זו בזו באופן ישיר נמשכים, והיצע שירותי האינטרנט של האייפון עדיין מתבסס במידה רבה על שירותי גוגל, כולל הפניה למנוע החיפוש של גוגל מהדפדפן של המכשיר ושימוש בשירות Google Maps כשירות המפות והניווט.

 

על פי הערכות הפרשנים, אפל מחפשת ספקי שירות חלופיים לגוגל לשירותי הרשת של האייפון, ומדיווחים שונים עולה כי היא נמצאת במגעים עם מיקרוסופט במטרה להפוך את מנוע החיפוש בינג לברירת המחדל באייפון. כמו כן רכשה אפל לפני כחודש את חברת הפרסום הסלולרי Quattro אשר תאפשר לה להחליף את שירותי הפרסום של גוגל, ולפני כמה חודשים אף רכשה חברת מפות, אשר מעידה על רצונה למלא את מקומה של גוגל בתחום המיפוי והמיקום.

 

מקורותיו של עיתון ה-BusinessWeek גם טענו כי אפל עובדת על פיתוח מנוע חיפוש משלה, על מנת להימנע מתלות בגוגל או במיקרוסופט, אשר שתיהן מגבירות את פעילותן בתחום הסמארטפונים. אך על פי הערכות, הכנסות של 100 מיליון דולר בשנה - גם אם הסכום אינו גדול יחסית להכנסותיה השנתיות של אפל - הן סכום גדול מדי כדי לוותר עליו תוך השקעה גדולה בבניית מנוע חיפוש חדש לחלוטין בשוק הרווי הקיים.
x