$
בארץ

בלעדי ל"כלכליסט": אלבר מציעה מכוניות חלופיות למחזיקי טויוטה בליסינג

בכירי חברות ההשכרה והליסינג טוענים: אף שטויוטה אירופה הורתה על מבצע ריקול ענק, היבואנית יוניון מוטורס לא העבירה הוראות ברורות. יוניון מוטורס: ממתינים למספרי השלדות הרלבנטיים

שרון ביידר ותומר הדר 07:26 02.02.10

 

חברת הליסינג וההשכרה אלבר תחל להציע השבוע מכוניות חלופיות ללקוחות שמחזיקים במכוניות מתוצרת טויוטה - כך נודע ל"כלכליסט". הסיבה להחלטה היא עשרות פניות של לקוחות מודאגים שהתקבלו בימים האחרונים. באלבר מדגישים שיבואנית טויוטה, יוניון מוטורס, טרם פנתה אל נציגי אלבר בהוראות ברורות כיצד עליהם לפעול - זאת אף שצי הרכב של החברה מונה מאות מכוניות טויוטה, בעיקר מדגמי הקורולה.

 

כזכור, בשבת הודיעה טויוטה אירופה על קריאת שירות שבמסגרתה יזומנו למוסכי החברה לקוחות שמחזיקים בדגמי אייגו, קורולה, IQ, יאריס, אוריס, וורסו, אוונסיס וראב 4 - זאת לאחר שהחברה גילתה כי מנגנון דוושת התאוצה בדגמים אלו עשוי להישחק ולגרום לדוושה להיתקע, מה שעלול להביא להאצה פתאומית של המכונית. כל הדגמים, פרט לאייגו, ל־IQ ולוורסו, משווקים בארץ.

 

משרד התחבורה פרסם שלשום הודעה המזמינה לתיקון את בעליהן של האוריס, היאריס, הוורסו, הראב 4 והאוונסי. בהודעת התיקון של טויוטה אירופה נכללת גם הקורולה המשפחתית, הדגם הנפוץ ביותר של טויוטה בקרב ציי הרכב, אולם בהודעת משרד התחבורה לא הובהר אם הקריאה רלבנטית גם לישראל.

 

גם בקרב חברות ליסינג אחרות נשמעת ביקורת על יוניון מוטורס. "לא קיבלנו מידע טכני, אפילו לא קריאת הרגעה", אמר דני שמעוני, מנכ"ל חברת הרץ. "חוסר המידע בנושא הקורולות יכול להיות לנו לרועץ". גם מוני בר, מנכ"ל חברת הליסינג וההשכרה באדג'ט, אישר: "יוניון מוטורס לא נתנה לנו הוראות פעולה בנושא הריקול של הקורולה".

 

אתמול יצא גם פורום "נוהגים הייטק", המאגד את קציני הרכב של חברות ההייטק הגדולות בישראל, בהודעה רשמית שלפיה נהגים המרגישים קושי חריג של דוושת התאוצה מתבקשים להפנות את מכוניתם לטיפול בהקדם.

 

מיוניון מוטורס נמסר: "אין הנחיות מיוחדות או שונות לליסינג. נמסור יותר מידע כשנדע את מספרי השלדה של המכוניות שיושפעו מקריאת התיקון".

x