חברות הליסינג דרשו - וקיבלו הקשחה בתקנות הייבוא המקביל
בלעדי: מטרת חברות הליסינג היא להקשות על מתחרים קטנים להפוך ליבואנים מקבילים של מכוניות. יבואן מקביל יחויב להציג הון עצמי של 10 מיליון שקל לעומת 5 מיליון שקל בתקנות המקוריות
היבוא המקביל של מכוניות בישראל עומד לצאת לדרך. תקנות היבוא המקביל שיונחו בשבועות הקרובים על שולחנה של ועדת הכלכלה שהגיעו לידי "כלכליסט", מלמדות כי הן הוקשחו לעומת הנוסח המקורי שלהן - לפני השימועים עם נציגי היבואנים, משרד המשפטים, משרד האוצר ורשות המיסים, המועצה לצרכנות ונציגי חברות הליסינג באיגוד לשכות המסחר.
גורם המקורב למשרד התחבורה אמר ל"כלכליסט", כי מאחורי הקשחת התנאים עומדות חברות הליסינג שמעוניינות להיכנס לתחום היבוא המקביל ולהקשות על מתחרים קטנים כמו סוכנויות גדולות של יבוא אישי להפוך ליבואנים מקבילים.
מהתקנות עולה, כי יבואן מקביל יחוייב להציג הון עצמי של 10 מיליון שקל לעומת 5 מיליון שקל בתקנות המקוריות. בנוסף, היבואן המקביל יידרש להעמיד ערבות בנקאית של 8 מיליון שקל, לעומת ערבות של 5 מיליון שקל ליבואן שאין ברשותו מוסך מרכזי מורשה יצרן וערבות של מיליון שקלים ליבואן מקביל שמחזיק מוסך מרכזי מורשה יצרן. יבואנים מקבילים של אופנועים יסתפקו בהעמדת ערבות של 1.5 מיליון שקל.
בתקנות החדשות מחוייב היבואן המקביל להחזיק מוסך מרכזי אחד לפחות באחת מהערים תל אביב, ירושלים, חיפה או באר שבע. בנוסף, יחוייב היבואן המקביל להציג רשימה של מוסכים איתם הוא חתם על הסכם שירות.


