המצוקה של סוני: איך להרוויח מהפלייסטיישן?
סוני, כמו רוב יצרניות קונסולות המשחקים, מפסידה כסף על כל מכשיר פלייסטיישן שהיא מוכרת. הפתרון עשוי להיות מעבר למחשוב ענן: להעביר את המשחקים ואת הגישה אליהם לרשת
קונסולות מוגדרות בדרך כלל כ־Loss leaders: היצרנית מפסידה כסף על כל יחידה שנמכרת בשל עלויות הייצור, אך מפצה על כך ממכירות המשחקים והציוד הנלווה. במקרה של הדגם האחרון של סוני, Playstation 3 Slim, עלויות הייצור אמנם היו נמוכות בכ־70% מעלויות הייצור של הדגם הראשוני מ־2006, אך הוא עדיין גרם הפסדים של כ־36 דולר ליחידה.
רגע לפני סוף העשור ניסתה סוני להפחית את ההפסדים האלה. החברה קבעה את הסימן הרשום Cloudsurf והגדירה אותו כ"שירות בתחום הבידור ומשחקי הווידיאו המוצע לגולש ישירות מהרשת". זהו צעד מעניין המרמז על האבולוציה של הקונסולה בשנים הקרובות, שתכלול כנראה שירותי מחשוב ענן.

בשלב הראשון צפויה סוני לחסוך את עלות הדיסק הקשיח בקונסולה ולאפשר לשחקנים לשמור משחקים באופן מקוון ולשחק בהם מכל קונסולה. כך גם תתאפשר מכירה דיגיטלית בלבד של משחקים, שתחסוך את עלות כונן הבלו־ריי של המכשיר. עם זאת, צעד כזה יהיה מנוגד למטרתה של סוני להפוך את ה־PS3 למרכז בידור ביתי כולל.
צעד עתידי קיצוני יותר יהיה לוותר על המעבדים החזקים ולהעביר את כוח עיבוד הנתונים לשרתים באינטרנט. הקונסולה תיהפך למכשיר פשוט יותר האחראי על תצוגה וממשק המשתמש בלבד, אך עלות החומרה תצטמצם עוד יותר.
צעדים כאלה ללא ספק יפחיתו מערכה של ה־PS3 כקונסולה החזקה ביותר, אך בעזרתם אולי תצליח סוני להתגבר על החיסרון המשמעותי ביותר שלה - תג המחיר הגבוה -ולקרוץ להרבה יותר שחקנים בשוק.


