$
משפט

חברות לשתילת דשא מאיימות בתביעה: קמפיין "ישראל מתייבשת" גרם נזקים

דורשות מרשות המים תשלום של 850 אלף שקל תוך שבועיים. טוענות כי מסע הפרסום הטעה את הציבור וכי איבדו לקוחות עקב כך

מארק שון 15:1806.10.09

שתי חברות העוסקות בייצור ושתילת דשא פנו היום (ג') לרשות המים בדרישה לקבל פיצויים בעקבות מסע הפרסום "ישראל מתייבשת", שגרם להם לטענתן נזקים כבדים ביותר.

 

החברות דשא יצהר וספידשא גלגל גליל-ים שלחו את המכתב באמצעות עורכי הדין ארז יצחקי ורועי גאליס ממשרד גדעון פישר, בטענה שהקמפיינים גרמו ללקוחות שהזמינו מהם עבודות בהיקף גדול להודיע על ביטול ההזמנות. החברות דורשות תשלום של 850 אלף שקל תוך 14 יום.

 

במהלך השנים 2008 – 2009 העלתה רשות המים לאוויר מספר קמפיינים בהשקעה של מיליוני שקלים, אשר קראו לציבור לחסוך במים. בין יתר הקמפיינים שעלו ניתן למנות את קמפיין "ישראל עוברת מאדום לשחור", קמפיין "ישראל מתייבשת" וקמפיין "חייבים להציל את הכנרת". הקמפיינים כללו סרטונים בהם כיכבו סלבריטאים רבים, ביניהם בר רפאלי, רננה רז, נינט ואחרים שקראו לציבור לחסוך במים. כמו כן הכיל מסע הפרסום הודעות לפיהן חל איסור מוחלט על השקיית גינון ציבורי וגינון פרטי, חדש וישן, תוך הטעיית הציבור, וגרמו, לטענת החברות, לכך שבפועל הציבור הרחב "ייבש את הגינות".

 

במכתב מציינים עורכי הדין כי בית המשפט העליון כבר קבע בפסק דין שניתן השנה כי הפרסומים לא היו בהירים וניתן לטעות וללמוד מהם כי האיסור על השקיה רחב בהרבה יותר מן הקבוע בדין.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x