$
רכב

בלעדי - פרשת היבוא האישי: משרדי הממשלה מאשימים זה את זה

משרד התחבורה מאשים את המכס, ואילו באוצר טוענים: למה מונפקים רישיונות שגויים למכוניות משומשות? איגוד היבואנים נרתם למען בעלי כלי הרכב, ופתח קו סיוע

ליאור גוטמן 07:0510.09.09

משרד התחבורה רשם אלפי מכוניות משומשות שהגיעו ביבוא אישי כמכוניות חדשות, אך מאשים בכך את האוצר. לדברי משרד התחבורה, על הפקידים במכס לבדוק את המכוניות, ואם הם מגלים מכונית משומשת - עליהם להעביר אותה לטיפול רשות המסים. מנגד, באוצר מפילים את האחריות על כתפי משרד התחבורה.

 

מבדיקת

"כלכליסט" עולה שפקידי המכס אכן גילו בעבר מקרים רבים שבהם כלי רכב שהגיעו לישראל באמתלה של חדשים התגלו כמשומשים. "השוואת חשבונית הקנייה למצב הרכב שופכת אור לגבי גילו של הרכב ואופי השימוש שנעשה בו – מסחרי או פרטי", טוען בכיר באוצר.

 

לדבריו, במקרים רבים נאלצו גורמים באוצר להסביר לאנשי מערכות המידע של המכס אילו פרטים כדאי לשבץ במערכת הרכבית (מערכת שבה מקוטלגים ונמסרים כל פרטי המכוניות שהגיעו לישראל), המיועדת לשימוש אנשי משרד התחבורה. באוצר טוענים כי על משרד התחבורה לבדוק את ההיסטוריה של כלי הרכב המגיעים לישראל, וכי הוא זה שהנפיק את הרישיונות השגויים למכוניות המיובאות.

 

כפי שפורסם שלשוםב"כלכליסט", בשנתיים האחרונות הגיעו לישראל אלפי מכוניות ביבוא אישי שעבורן הנפיק משרד התחבורה רישיון רכב שגוי: בעוד שבצד אחד נקבע שהרכב "מיבוא אישי - משומש", בהמשך טופס הרישוי מצוין שמספר הבעלים הקודמים הוא "אפס". כך נוצר מצב שבו אנשים רכשו רכב חדש לכאורה, ושילמו עליו מחיר מלא. בקרוב, עם הנפקת מסמכי הרישוי החדשים, יעודכנו פרטי הרכב, מהלך שיוריד את ערכה של המכונית בעשרות אחוזים.

 

בתוך כך, איגוד יבואני הרכב נרתם לעזרת הציבור. ל"כלכליסט" נודע שהאיגוד יפתח קו סיוע מיוחד לשימוש אלפי בעלי מכוניות שהגיעו לישראל ביבוא אישי, ויסייע להם לגלות את ההיסטוריה של כלי הרכב שרכשו. "בעקבות ריבוי תלונות הצרכנים במוסכי השירות, החליטו באיגוד יבואני הרכב להירתם ולסייע לאלפי בעל כלי הרכב", מסר יקי אנוך, נשיא האיגוד. "יש לנו היכולות והרצון לעזור לבעלי כלי הרכב ואנו קוראים לצרכנים לפנות אלינו ולהיעזר בנו. הבדיקה אנונימית". מספר הפקס לשליחת פרטים הוא 5622471־03.

 

ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x