$
הייטק והון סיכון

EMC משלמת את מחיר הוויתור על משה ינאי: תשלם 2.1 מיליארד דולר עבור דאטה-דומיין

ענקית מערכות המידע תרכוש את החברה שפיתחה פתרון תוכנה ל"דה-דופליקציה" - תוכנה המונעת שכפולים של נתונים במאגרי מידע עצומים. EMC ויתרה על שירותיהם של משה ינאי ודורון קמפל בשנת 2002, שחברת דיליג'נט שלהם פיתחה פיתרון דומה

אסף גלעד 19:2109.07.09

הסתיימה הסאגה שריתקה את עולם מערכות המידע בחודש האחרון: ענקית מערכות המידע EMC גברה על נט-אפ במאבק על רכישת חברת התוכנה דאטה-דומיין (Data Domain) ותרכוש אותה תמורת 2.1 מיליארד דולר, או לפי מחיר של 33.5 דולרים למניה, המשקף פרמיה של 7 סנט למניה.

 

מאז החל המשא ומתן על רכישת דאטה-דומיין, לפני כחודש וחצי, הוכפלה ערכה של החברה. דאטה-דומיין תשלם לנטאפ פיצוי של כ-57 מיליון דולר, בגלל ביטול ההסכם הראשוני עמה, עליו סוכם לפני שהגישה EMC את הצעת הרכש שלה.

 

משה ינאי משה ינאי צילום: בועז אופנהיים

רכישת דאטה-דומיין היום (ה'), בידי חברת EMC, היא מה שמשלמת ענקית מערכות המידע על כך שויתרה על משה ינאי ועל דורון קמפל בשנת 2002, ועל חברת דיליג'נט שהקימו השניים בעקבות העזיבה. דיליג'נט, תוצר עבודתם של ינאי וקמפל במעבדות EMC בישראל, פיתחה טכנולוגיה מתחרה לזו של דאטה-דומיין שנרכשה היום: פתרון תוכנה ל'דה דופליקציה', כלומר תוכנה המונעת שכפולים של נתונים במאגרי מידע עצומים, בצורה כזו ששומרת את השינויים בקבצים במקום שכפולי הקבצים עצמם.

 

דאטה-דומיין האמריקאית שנרכשה היום מפתחת מוצר דומה. כזכור, דיליג'נט נרכשה בסכום של כ-160 מיליון דולר באפריל 2008. בעבר רכשה EMC חברה המפתחת מוצר בעל טכנולוגיה דומה, Avamar, שמתמחה בחסכון בשכפול למאגרי מידע של ארגונים מרובי סניפים מרוחקים, כגון בנקים.

 

משה בראונר, מנכ"ל EMC ישראל, מסביר כי רכישת דאטה-דומיין נועדה לשרת את מגזר הארגונים הקטנים-בינוניים, המשלים את מוצר EDL המיועד לארגונים בינוניים עד גדולים.

 

"למיטב ידיעתי, EMC בדקה את דיליג'נט, אבל בזמנו הטכנולוגיה שלה לא היתה מספיק מבטיחה, והמחזור של דליג'נט נאמד אז בכ-30 מיליון דולר בשנה ואילו דאטה-דומיין עשתה בשנה האחרונה כ-300 מיליון דולר. כנראה שחברה זו עם מאגר הלקוחות הגדול, שכנעו את EMC שכדאי לשלם למעלה מ-2 מיליארד דולר ולרכוש אותה, ביחס לדיליג'נט שהיה לה מוצר קטן עם טכנולוגיה שלא היתה מבטיחה באותה תקופה", אמר בראונר.

 

מכירה פומבית

 

התחרות בין EMC לבין נט-אפ על רכישת דאטה-דומיין נראתה למתבונן מהצד כמכירה פומבית: תחילה הכריזה נט-אפ בסוף מאי על הסכם רכישה בסכום של 1.5 מיליארד דולר, ובעוד קברניטי החברות בירכו על המוגמר, הגישה EMC על שולחנה של דאטה-דומיין הצעה בגובה של 1.8 מיליארד דולר. נט-אפ לא ויתרה, אלא העלתה את הצעתה ל-1.9 מיליארד, אך הצעתה של EMC לרכוש אותה בכ-2.1 מילארד דולר, קרוב מאוד לשווי השוק בו היא נסחרת בנאסד"ק, הפילה את נט-אפ, לה שווי שוק של כ-6.3 מיליארד דולר.

 

EMC עצמה נסחרת תחת שווי שוק של כ-25.7 מיליארד דולר.

 

הרכישה תאפשר ל-EMC להתחרות ביבמ ובנט-אפ באספקת מערכות מידע מודרניות יותר לארגונים, ולהוזיל עבורם את עלות אחזקת המערכות.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x