$
רכב

חברות ליסינג ויבואנים יחשפו הסכמי המוסכים

הרשות להגבלים עסקיים עושה סדר בענף המוסכים: במסגרת המסקנות שתגיש הרשות, מוסכים ולקוחות יוכלו לבחור כיצד לטפל ברכביהם ללא הגבלות מצד חברות הביטוח או יבואני החלפים. הצו המוסכם פג באפריל ומשמש כיום כקו מנחה בלבד

ליאור גוטמן ותומר הדר 07:4301.07.08

הרשות להגבלים עסקיים תגיש עד סוף 2008 את מסקנות הביניים בכל הקשור להתנהלות המסחרית בין הגורמים הפועלים בענף הרכב, כך נודע ל"כלכליסט". המסקנות נוגעות להתנהלותם של חברות ליסינג, חברות הביטוח, יבואני רכב ומוסכים.

 

יישום המסקנות אמור להביא להגברת התחרות בענף. כך,

לדוגמה, מוסכים יאפשרו לבחור בין מגוון גדול יותר של מעניקי שירותים לרכב, ומוסכים ולקוחות יוכלו לבחור כיצד לטפל ברכביהם ללא הגבלות מחברות הביטוח ויבואני החלפים.

 

עד אפריל היתה פעילותם של העוסקים בענף מעוגנת בחוק במסגרת צו מוסכם, אך תוקפו פג. הגשת מסקנות הביניים תיצור כללים חדשים לעוסקים בענף. "כיום יש בעיה. הצרכן רואה לנגד עיניו מבחר מוגבל של מוסכי שירות מטעם היבואן. ליבואן יש יכולת להפעיל כוח על בעל המוסך לשימוש בחלקי חילוף מסוימים. בכוונתנו לתקן מצב זה", מסר ל"כלכליסט" בכיר ברשות להגבלים עסקיים.

 

נושא הסדרת הפעילות בענף היה אמור להיחתם כבר באפריל, אולם ברשות גילו שאין בידיהם את החומר הדרוש וכתוצאה מכך פנו לחברות ליסינג, מוסכים ויבואני רכב בדרישה להעביר מידע הנוגע להתנהלותם ההדדית. חלק מהגורמים אף התבקשו להמציא פרוטוקולים של ישיבות דירקטוריון, תוכניות עסקיות וחוזי התקשרות מול גורמים בחו"ל. הגורמים שהתבקשו לספק את המידע חייבים לעשות זאת על פי חוק, כך שלא ניתנה בידם הברירה לסרב לבקשה.

 

חלק מהמסמכים שהועברו לרשות עשויים לשרת אותה גם בכל הקשור להכנות לפתיחת השוק ליבוא מקביל. על פי דרישות משרד התחבורה, גוף ששואף לייבא מכוניות חייב לעמוד בכמה תנאים מקדימים, בהם איתנות פיננסית, רשת מוסכים, יבוא ורישום חלפים באופן מסודר והעמדת אולמות תצוגה. חברות הליסינג וההשכרה הן המועמדות האידיאליות לשמש כיבואן רכב, וההערכה ברשות היא שכניסתן לתחום תתרום לתחרות.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x