שיא בסופרבול: מחיר פרסומת של 30 שניות - מעל 8 מיליון דולר
עידן הסטרימינג מזניק את מחירי הפרסום באירוע הספורט הגדול בארה"ב. גם המחירים של הפרסומות שישודרו לפני המשחק ואחריו קפצו - ליותר מ-4 מיליון דולר
הסופרבול יתקיים הלילה, אך מישהו כבר הבקיע טאצ'דאון משמעותי במשחק הגדול. פוקס מכרה לפחות 10 מהפרסומות שישודרו במהלך המשחק בין קנזס סיטי צ'יפס לפילדלפיה איגלס תמורת מעל 8 מיליון דולר לפרסומת של 30 שניות. זהו מחיר שיא עבור פרסומות בסופרבול, המדגיש עד כמה האירוע נעשה חשוב בעידן הסטרימינג.
"הסופרבול הוא המקום היחיד שבו אתה יכול לצבור קהל משמעותי בפרסומת אחת", אומר מארק אוונס, סמנכ"ל המכירות של פוקס ספורטס. "זה לא דומה לשום דבר אחר".
ואולם לא מזמן, זה היה שונה. בסוף העשור הקודם, הסופרבול עבר תקופה פחות פוריה שבה היה יתרון למפרסמים, ומכירת הפרסומות נעשתה עד ימים ספורים לפני המשחק.
כעת, כשהסטרימינג משנה את הכלכלה של הטלוויזיה המסורתית, אומר אוונס, יש פחות מקומות למפרסמים גדולים וקטנים כאחד למצוא קהלים גדולים הצופים בתוכן באותו זמן. חלק ממפרסמי הטלוויזיה מעבירים את הכסף שפעם הם היו משקיעים בתוכניות פריים טיים בכבלים, ואפילו בערוצים המסחריים - לספורט. "ה-NFL נהנה מזה", לדברי אוונס.
פוקס, שהתחילה לבקש כ-7 מיליון דולר עבור 30 שניות של זמן פרסום בסופרבול, מכרה את רוב הפרסומות למשחק באוגוסט. למרות זאת, הביקוש נמשך גם אחרי שמנכ"ל פוקס לאכלן מרדוק הודיע בשיחת המשקיעים של הרבעון השלישי שכל הפרסומות נמכרו. למעשה, השריפות האחרונות בקליפורניה גרמו לקבוצת ספונסרים - כולל State Farm Insurance - לבקש להשתחרר מההסכמים שלהם, ופוקס הצליחה למכור מחדש את הזמן שלהם במחירים גבוהים יותר. חלק מפעילות זו כנראה דרבנה חלק מהעסקאות היקרות של יותר מ-8 מיליון דולר.
גם הפרסומות סביב שידור הסופרבול נהיו יקרות יותר. מחיר 30 שניות של זמן פרסום בטרום משחק המאוחר של פוקס הגיע עד 4.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-2 מיליון בעבר. מחיר פרסומת של 30 שניות אחרי המשחק - עשוי להגיע לכ-4 מיליון דולר, בהשוואה ל-2.5 עד 3 מיליון דולר בעבר.
שידור הסופרבול האחרון של פוקס, בשנת 2023, ייצר כ-600 מיליון דולר הכנסות מפרסום הקשורות לאירוע המרכזי ולתוכניות הנלוות. פוקס תוכל לדחוס כמה פרסומות נוספות לאירוע המרכזי. ה-NFL, שיש לה את המילה האחרונה לגבי מספר ההפסקות המסחריות והפרסומות בסופרבול, הסכימה לאפשר לרשת להוסיף כחמישה ספוטים כחלק מהפסקות "צפות" שעשויות להופיע אחרי פסק זמן או אם שחקן נפצע, או אחרי עצירה בלתי צפויה במשחק. פוקס וה-NFL יחלקו את ההכנסות מפרסומות אלה.
הפרסומות מופיעות במה שה-NFL מכנה "פודים גמישים", אומר מייק נורת', סגן נשיא הליגה לתכנון שידורים. לדבריו, הפסקות אלה נוצרו כדי למנוע הפרעות תכופות מדי למשחק: "הרעיון הוא לנצל זמן מת. אם אתה בר מזל, אתה מגיע לרבע הרביעי ואולי שמונה דקות בסוף המשחק וההפסקה היחידה היא אם זו אזהרת שתי הדקות. עכשיו אנחנו יכולים פשוט לשחק פוטבול, ולתת למשחק להמשיך במהירות ובהתרגשות".
בין המפרסמים שהכריזו על נוכחותם במשחק 2025 נמצאים Anheuser-Busch InBev, PepsiCo, Nerds של Ferrara Candy Co., Angel Soft של Georgia-Pacific, Squarespace ו-Stellantis. הצופים השנה יראו פחות יצרני רכב, אומר אוונס, ואולי פחות אולפני סרטים ושירותי סטרימינג.
מזלה הטוב של פוקס עם הסופרבול עשוי להימשך. NBCUniversal אמורה לשדר את האירוע ב-2026 וסביר שתנסה ליצור חבילות שכוללות את הספקטקל של הפוטבול, אולימפיאדת החורף ומשחק האול-סטאר של ה-NBA. "אני לא רואה שזה יאט בקרוב", אומר אוונס.































