סגור

בתי המלון בניו יורק נאנקים תחת אומיקרון, מיסוי ועלויות תפעול גבוהות

לפי דיווח של אתר CBS־ניו יורק, ארגון השיווק והתיירות של העיר הכריז על "שבוע בתי המלון". במסגרת הפרויקט, אורחים ביותר מ־100 בתי מלון בעיר יזכו בהנחה של 22%, וזאת כדי להציל את התעשייה שנפגעה אנושות מגל הקורונה הנוכחי

ארגון השיווק והתיירות של העיר ניו יורק, NYC & Company, הודיע בשבוע שעבר על השקת בכורה של "שבוע בתי המלון", שיימשך למעשה עד ה־13 בפברואר, כלומר יותר מחודש.
אתר CBS־ניו יורק מדווח כי במסגרת הפרויקט, אורחים ביותר מ־100 בתי מלון בעיר יזכו בהנחה של 22%, וזאת כדי להציל את התעשייה שנפגעה אנושות מגל הקורונה הנוכחי.
על פי האתר, במנהטן לבדה איבדה תעשיית המלונאות כ־71% ממשרותיה לאחר שפרצה המגפה. ה"ניו יורק פוסט" מוסיף כי כ־100 בתי מלון נאלצו לסגור את שעריהם לנוכח התפרצות הנגיף, בעוד האחרים נאבקים להורדת מסי הארנונה כדי להמשיך ולשרוד.

2 צפייה בגלריה
ניו יורק בדיקות קורונה
ניו יורק בדיקות קורונה
בדיקות קורונה בניו יורק
(צילום: AP)

בתי המלון החלו אמנם להתאושש בתחילת דצמבר, בעקבות הקלת מגבלות הנסיעה, ואולם וריאנט האומיקרון טרף את הקלפים. פגיעת הנגיף מתווספת לארנונה המאמירה, שזינקה מאז 2008 ב־100%. לפי דו"ח חדש של יועצי המלונאות העולמיים HVS, בתי המלון בניו יורק משלמים ארנונה עירונית בהיקף של 9.4% מהכנסותיהם. מדובר במס שהוא כפול ממה שהתעשייה נזקקת לו כדי להתקיים וכמעט פי שניים המס המושת על בתי מלון בערים מרכזיות אחרות כמו וושינגטון ולוס אנג'לס, העומד על 4.5%.
בתי המלון בעיר סובלים גם מעלויות גבוהות יותר הכרוכות בהחלפת ריהוט. אלה מגיעות ל־44.3% מהתקציב, לעומת 36.5% במקומות אחרים. בנוסף, לפי חוק עירוני חדש, מלונות המחזיקים ב־100 חדרים ומעלה שנסגרו בתקופת המגפה ואשר לא נפתחו עד ה־1 בנובמבר, ייאלצו לפצות את עובדיהם בסכומים גבוהים של 500 דולר לשבוע למשך 30 שבועות, וזאת גם אם העובדים כבר קיבלו פיצויים.

2 צפייה בגלריה
מלון מנדרין אוריינטל ניו יורק כיכר קולומבוס מנהטן מוקש אמבני
מלון מנדרין אוריינטל ניו יורק כיכר קולומבוס מנהטן מוקש אמבני
מלון מנדרין אוריינטל ניו יורק
(צילום: בלומברג)

"איבדנו 85% מההכנסות שלנו ב־2020 ועכשיו התפוסה עומדת על חצי מהתפוסה של 2019", אמר ויג'אי דנדאפאני, נשיא איגוד המלונות של ניו יורק.
נקודת אור נרשמה בחג המולד, אז זינקו הביקושים לשיא של כל הזמנים עבור החג — 47.3% לעומת השיא הקודם של 47% שנרשם ב־2015. בערב השנה החדשה עלתה התפוסה ל־62% — גבוהה אמנם יותר מאשר ב־2019 (59.4%), אך הרבה מתחת לשיא הקודם שנקבע ב־2016, ועמד על 68.7%.