סגור
לוטו פאוור בול פאוורבול Powerball
כרטיס פאוורבול. הפעם הראשונה מאז 2018 שתושב אורגון זכה בפרס הגדול בהגרלת לוטו (צילום: Anadolu Agency/Getty)

היה לו מזל: זוכה אחד ב-1.3 מיליארד דולר בהגרלת הפאוורבול

אדם מאורגון הוא הזוכה היחיד בהגרלה שהתקיימה ביום שבת וסיימה 40 הגרלות רצופות ללא זוכים. לאחר סיום הבדיקה וזיהוי יוכרז שמו ואז הוא יוכל לבחור אם לקבל את הכסף בתשלום אחד של 621 מיליון דולר או לחלק אותו ל-30 תשלומים שנתיים

אדם אחד בלבד זכה בפרס של 1.3 מיליארד דולר בהגרלת הפאוורבול שהתקיימה ביום שבת. לפי הדיווחים, בעל הכרטיס הזוכה מתגורר באורגון והוא הגיע רק ביום שני למשרדי הנהלת הלוטו. עם זאת, הכסף עוד לא הועבר לידיו שכן בלוטו מבצעים קודם הליך בדיקה ונוקטים באמצעי בטיחות נוספים לפני שמכריזים על הזוכה.
באופן כללי החוק באורגון לא מאפשר לזוכים להישאר אנונימיים. זו הפעם הראשונה מאז 2018 שתושב המדינה זכה בפרס הגדול בהגרלת לוטו. "אנחנו נוקטים בכל אמצעי הזהירות כדי לוודא שזה הזוכה לפני שנעניק את כספי הזכייה", מסר מנהל הלוטו באורגון מייק וולס. "התהליך הזה אורך זמן".
הכרטיס הזוכה נקנה בחנות הנוחות של רשת Plaid Pantry, שתרוויח אף היא בונוס של 100 אלף דולר הודות לזכייה, והמנכ"ל כבר הבטיח שהעובדים יקבלו נתח מהפרס. הפרס טיפס לסכום גבוה כל כך לאחר שבמשך 40 הגרלות רצופות לא ניחש איש את כל המספרים.
ההגרלה ביום שבת הייתה הרביעית הגדולה ביותר בהיסטוריית הפאוורבול, והשמינית הגדולה ביותר אי פעם בארה"ב. בעקבות הזכייה הפרס יירד ל-20 מיליון דולר בהגרלה הבאה. הפרס הגבוה ביותר אי פעם שחולק בארה"ב עמד על 2.04 מיליארד דולר, וזכתה בו אישה מקליפורניה בנובמבר 2022. באוקטובר האחרון חולק הפרס השני הגבוה ביותר בהיסטוריה – 1.765 מיליארד דולר - גם במקרה זה הזוכה היה מקליפורניה.
המנצח יוכל לבחור אם לקבל את הפרס בתשלום אחד של 621 מיליון דולר או בתשלומים שנתיים למשך 30 שנים.