סגור
הפגנה פרו פלסטינית ב הרווארד
הפגנה פרו-פלסטינית בהרווארד. ארכיון (Photo: AFP)

שנה שנייה ברציפות: ירידה ברישום לאוניברסיטת הרווארד

לפי הודעת האוניברסיטה, לשנת הלימודים הבאה נרשמו כ-54 אלף מועמדים - ירידה של 5% מהשנה שעברה. המוסד היוקרתי ספג ביקורת קשה על אופן התגובה להפגנות פרו-פלסטיניות ותקריות אנטישמיות מאז מתקפת החמאס ב-7 באוקטובר

הרישום לאוניברסיטת הרווארד בארה"ב נפל, זו השנה השנייה ברציפות, על רקע שורה של שערוריות שפגעו במוסד. לפי הודעת האוניברסיטה, 54,008 מועמדים נרשמו לשנת הלימודים הבאה, ומתוכם התקבלו 1,937. לשם השוואה, בשנה שעברה הגישו מועמדות 56,937 אנשים, כך שמדובר בירידה של 5%. לעומת זאת, בשנת 2021 נרשמו יותר מ-57 אלף מועמדים ובשנת 2022 עלה המספר ל-61,220.
הירידה במספר המועמדים מגיעה בתקופה לא פשוטה להרווארד, שספג ביקורת קשה על אופן התגובה להפגנות פרו-פלסטיניות ותקריות אנטישמיות מאז מתקפת החמאס ב-7 באוקטובר. הנשיאה לשעבר קלודין גיי הופיעה בשימוע בנושא בקונגרס, ורק הציתה ביקורת נוספת לאחר שסירבה לגנות באופן חד-משמעי את התקריות. היא התפטרה בינואר מתפקידה לאחר שגם הואשמה בהעתקות במאמרים אקדמיים שפרסמה. בקונגרס האמריקאי החלו לחקור את הרווארד בנוגע לאנטישמיות, וחברי הוועדה הרפובליקנים תקפו את האוניברסיטה בטענה שלא סיפקה חומרים מספקים.
"סטודנטים היו מפוחדים מהדיווחים על מנכ"לים שדורשים את שמות המפגינים, על סטודנטים שהפסידו עבודות בגלל שהביעו דעתם על הסכסוך הישראלי-פלסטיני", אמר לניו יורק טיימס חפיז לאחני, יועץ לקבלה לאוניברסיטאות. "אני חושב שזה הוביל חלק מהמועמדים לאוניברסיטאות פחות מתוקשרות".
בניגוד למצב בהרווארד, באוניברסיטאות יוקרה אחרות בארה"ב, ביניהן אוניברסיטת פנסילבניה שגם בה דווח על עלייה באנטישמיות, דרמות', קולומביה ו-MIT, דווח על עלייה במספר הנרשמים לשנה הבאה.
בכל זאת, המשבר לא הבריח את כל הסטודנטים היהודים. "קבלה להרווארד היא עדיין קבלה להרווארד", הסביר רבקה שיינפלד מלוס אנג'לס, שבתה תמר התקבלה לאוניברסיטה. תמר סיפרה שנרשמה אחרי ה-7 באוקטובר מתוך מטרה לפעול נגד אנטישמיות. "אני רוצה ללכת, אני רוצה להגן על משהו שאני יודעת שהוא נכון", אמרה.