סגור
שטר כסף דיוקן המלך צ'ארלס צ'רלס 5 פאונד לירות שטרלינג
שטר של 5 לירות שטרלינג עם דיוקן המלך צ'ארלס (צילום: Bank Of England)

נאמנים למקור ואקולוגיים - השטרות החדשים עם דיוקנו של המלך צ'ארלס

בעיצוב השטרות החדשים דיוקן המלך יהיה השינוי היחיד. השטרות יופצו החל מאמצע 2024, אך ניתן יהיה להשתמש בנוכחיים גם לאחר מכן, והם יודפסו רק כדי להחליף שטרות שחוקים או כדי לענות על עלייה בביקוש - בכדי למזער השפעות סביבתיות ופיננסיות

הבנק המרכזי של אנגליה חשף את השטרות החדשים עליהם יופיע דיוקנו של המלך צ'ארלס. באתר ה-BBC, דיווחו כי הדיוקן החדש יהיה השינוי היחיד בעיצוב הקיים של השטרות של 5, 10,20 ו-50 פאונד. פירוש הדבר שיישארו הדיוקנאות של וינסטין צ'רצ'יל, ג'יין אוסטן, ויליאם טרנר ואלן טיורינג, המופיעים בצד השני של השטרות השונים. השטרות החדשים יכנסו לתפוצה החל מאמצע 2024, אך ניתן יהיה להשתמש בנוכחיים גם לאחר כניסתם של החדשים לתפוצה.
השטרות החדשים יציגו את דיוקן המלך באחד הצדדים ובחלון השקוף המיועד לצרכי אבטחה. עד כה המלכה אליזבת הייתה בת המלוכה היחידה שהופיעה על שטרות שמפיץ הבנק המרכזי החל מ-1960. שטרות שמפיצים הבנקים בסקוטלנד ובצפון אירלנד לא כוללים דיוקנות של בני המלוכה. עם זאת, דיוקנה של אליזבת מופיע גם בשטרות של 20 דולר בקנדה ובניו זילנד.
כיום יש בתפוצה כ-4.5 מיליארד שטרות של הבנק המרכזי עם דיוקנה של המלכה המנוחה בשווי של 80 מיליארד פאונד. בבנק המרכזי ציינו כי בהתאם להחיות מצד משפחת המלוכה, השטרות החדשים יודפסו רק כדי להחליף שטרות שחוקים או כדי לענות על עלייה בביקוש, וזאת כדי למזער את ההשפעה הסביבתית והפיננסית של השינוי.
מטבעות של 50 פני עם דיוקנו של המלך כבר נכנסו לתפוצה ברחבי הממלכה. החשיפה של השטרות החדשים מגיעה בעוד שהשימוש בכסף מזומן בירידה בשנים האחרונות, לנוכח העלייה בשימוש בכרטיסי אשראי ובאמצעי תשלום דיגיטליים.
"אני מאד גאה שהבנק חושף את העיצוב של השטרות החדשים שלנו, שיכללו את הדיוקן של המלך צ'רלס השלישי", מסר בהצהרה נגיד הבנק המרכזי אנדרו ביילי. "זהו רגע משמעותי, שכן המלך הוא בן המלוכה השני בלבד המופיע על השטרות שלנו. אנשים יוכלו להשתמש בשטרות הללו שייכנסו לתפוצה ב-2024".