סגור

המתנה המושלמת לילדים שיש להם הכל: אסטון מרטין נוסח ג'יימס בונד

פנסים שמתחלפים במקלעים, לוחית רישוי דיגיטלית שמציגה לוחיות מכל העולם ומכשיר שמייצר "מסך עשן". אלו חלק מהפיצ'רים של המהדורה הקטנה לילדים של אסטון מרטין DB5 המשמשת את ג'יימס בונד בסרטו החדש. המכשול היחיד הוא המחיר - 123 אלף דולר

יצרנית הרכבים אסטון מרטין מציעה את הכלי המושלם לילדים המעוניינים לתרגל את יכולות הריגול שלהם.
האסטון מרטין DB5, המונעת באמצעות סוללות, קטנה מספיק בכדי שילדים יוכלו לנהוג בה והיא מלאה גאדג'טים שונים בסגנון ג'יימס בונד שניתן להשתמש בהם כדי להתחמק מה"חברה הרעים". והיא אפילו מגיעה למהירות מרשימה.
המהדורה המיוחדת No Time to Die של אסטון מרטין DB5 ג'וניור, שיוצרה על ידי The little car company, שיצרה בעבר גם בוגאטי סוג 35 קטנטנה, היא שני שלישים מגודל המכונית בה השתמשו בסרטים. כמו כן, שלא כמו המכונית בסרט, לרכב הקטן הזה אין גג, מה שמאפשר לילדים גדולים יותר ואפילו למבוגרים לנהוג בה.
4 צפייה בגלריה
אסטון מרטין DB5 לילדים ג'יימס בונד
אסטון מרטין DB5 לילדים ג'יימס בונד
דגמי אסטון מרטין DB5 לילדים
(צילום: Aston Martin)
רק 125 מכוניות יוצרו בגודל הזה, והן נמכרות בסכום הקרוב ל-123 אלף דולר כל אחת. החברה כבר יצרה בעבר אסטון מרטין DB5 מזערית, אך גרסה זו כוללת מספר תכונות נוספות. בין היתר מקלעי צעצוע יוצאים מחזית המכונית כשהפנסים נסוגים. במקום לוחית הרישוי המסתובבת, שיכולה להציג לוחיות ממדינות שונות, במהדורה זו ישנה לוחית רישוי דיגיטלית שיכולה לעשות בדיוק את זה. יש בה גם מכשיר המייצר "מסך עשן" ושואב עשן כהה דרך "צינורות פליטה".
4 צפייה בגלריה
אסטון מרטין DB5 לילדים ג'יימס בונד 2
אסטון מרטין DB5 לילדים ג'יימס בונד 2
מקלעי צעצוע יוצאים מחזית המכונית כשהפנסים נסוגים
(צילום: Aston Martin)
לרכב המיני בונד יש גם הרבה יותר כוח מאשר ה-DB5 הזעירה המקורית. דגם DB5 הסטנדרטי של החברה מפיק 6.5 כוחות סוס בלבד. המנוע החשמלי של גרסת הבונד יכול לייצר עד 21.5 כוחות סוס ויש לו מהירות מרבית שנעה בין 70 ל-80 קמ"ש. לרכב ישנם מצבי נסיעה שונים, חלקם בעלי מהירות נמוכה לנהגים צעירים יותר. המכונית המיניאטורית אינה חוקית לשימוש בכבישים ציבוריים, אך על פי אסטון מרטין הבעלים יוזמנו להשתתף באירועי נהיגה מיוחדים שיתקיימו במסלולי מרוצים.
מכיוון שלמכונית אין גג והיא יכולה להתאים גם למבוגרים, צפוי שמבוגרים ינהגו בה לעתים קרובות, או ישבו לצידם כשהילדים על ההגה. "אנו מעודדים הורים לוודא שילדיהם חובשים קסדה ושיהיו בפיקוח בזמן הנהיגה", אמר דובר אסטון מרטין, נתן הויט.
4 צפייה בגלריה
אסטון מרטין DB5 לילדים ג'יימס בונד 1
אסטון מרטין DB5 לילדים ג'יימס בונד 1
(צילום: Aston Martin)
חברת The little car company השקיעה מאמצים רבים לשחזר את ה-DB5 בקנה המידה הקטן במדויק ככל האפשר. הדגם בגרסתו המקורית נסרק בתלת מימד וכמה ממדדי לוחות המחוונים שונו, כמו מד הדלק ששונה למד סוללה, למשל, ומד טמפרטורת השמן מציג כעת את הטמפרטורה של המנוע החשמלי.
4 צפייה בגלריה
אסטון מרטין DB5 לילדים ג'יימס בונד 3
אסטון מרטין DB5 לילדים ג'יימס בונד 3
(צילום: Aston Martin)
האסטון מרטין DB5 האמיתית של ג'יימס בונד הופיעה לראשונה בסרט גולדפינגר מ-1964. גרסה מאוחרת יותר, שנעשתה לקידום סרט בונד הבא Thunderball נמכרה בשנת 2019 במכירה פומבית תמורת 6.4 מיליון דולר. גרסה זעירה זו משוחררת כחלק מקידום הסרט הבא, בסדרה ארוכת השנים, No time to die.