סגור
PWC פירמת רואי חשבון
פירמת רואי החשבון PWC (צילום: אי פי איי)

אוסטרליה: PwC מוכרת את החוזים הממשלתיים, המחיר - דולר בודד

זאת בעקבות שערורייה של שימוש פסול במידע חסוי שהיה בידיה, באמצעות חוזים אלו, בנוגע לתוכניות מיסוי ממשלתיות; הרוכשת היא חברת ההשקעות Allegro Funds; במקביל פירמת רואי החשבון תמנה מנכ"ל חדש

השלוחה האוסטרלית של פירמת רואי החשבון הענקית PwC מוכרת את כל החוזים הממשלתיים שלה במדינה עבור דולר אוסטרלי אחד (חצי דולר ארה"ב). הרוכשת היא חברת ההשקעות Allegro Funds. הפירמה, שכיהנה במשך חודשים ללא מנכ"ל קבוע, אף הודיעה על מינוי מנכ"ל חדש: קווין בורוז (Kevin Burro), שכיהן כמנהל רשת הלקוחות הגלובלית שלה.
הצעדים הללו הם חלק משינויים ותיקונים שמבצעת הפירמה בעקבות שערוריית שימוש פסול במידע חסוי שהיה בידה, באמצעות חוזים אלה, בנוגע לתוכניות מיסוי ממשלתיות.
בהודעה שפרסמה PwC Australia היא מציינת כי הצעדים יאפשרו לה "לנוע קדימה, עם מיקוד וציפיות ידועות מראש". הפעילות הממשלתית של הפירמה באוסטרליה מעסיקה כ-1,750 עובדים ואחראית על כ-20% מהכנסותיה.
בחודש ינואר פורסם כי שותף לשעבר ב-PwC האוסטרלית, שהעניק שירותי ייעוץ לממשלה, שיתף עותקי טיוטה של חוקים הנוגעים לפטורים ממס עם קולגות בפירמה. אלה עשו שימוש במידע כדי למשוך לקוחות פוטנציאליים.
ההדלפות בוצעו על ידי השותף והקולגות במשך שלוש שנים, בין 2014 ל-2017. מוקדם יותר החודש הודיעה הפירמה האוסטרלית כי לאחר בדיקה מקיפה שביצעה, היא זיהתה 76 שותפים ושותפים לשעבר שהיו קשורים להדלפות – ושמותיהם נמסרו לרשויות החוק.
החברה טוענת כי בפועל לא נעשה שימוש במידע שהועבר ללקוחות לתשלום מס נמוך יותר. הודעה זו לא מספקת את הפוליטיקאים באוסטרליה, שקראו בחודשים האחרונים לאסור על העברת חוזים ממשלתיים נוספים לחברה.
כריסטין סטובינס (Kristin Stubbins) כיהנה בחודשים האחרונים כמנכ"לית בפועל באופן זמני. זאת לאחר שהמנכ"ל הקודם טום סימור (Tom Seymour) עזב את הפירמה לאחר שהודה כי היה בין השותפים שקיבלו את הטיוטה. סטובינס אמרה לוועדה המנהלת חקירה פרלמנטרית של האירועים: "כשלנו מול הסטנדרטים שהצבנו לעצמנו כארגון, ואני מתנצלת בשם הפירמה שלנו".