סגור

סינגפור: הצמיחה צפויה להצטמצם השנה ל-0.5%-2.5%

זאת לעומת צמיחה של 3.6% בשנה שעברה; הבנק המרכזי מעריך כי ההאטה תירשם על רקע הידוק התנאים הפיננסיים בעולם; הכלכלה התכווצה ברבעון הראשון ב-0.7% לעומת הרבעון שקדם לו

הבנק המרכזי של סינגפור מסר כי הצמיחה השנה צפויה להתמתן. התחזית מגיעה לאחר שלפי ההערכות הראשוניות של המשרד למסחר ותעשייה, הכלכלה צמחה ברבעון הראשון של השנה ב-0.1% לעומת השנה שעברה. עם זאת, לעומת הרבעון הקודם התמ"ג התכווץ ב-0.7% - ההתכווצות הראשונה מאז הרבעון השני של 2022.
לפי התחזית, שיעור צמיחת התמ"ג ב-2023 בסינגפור יעמוד על 0.5%-2.5%, ירידה מצמיחה של 3.6% ב-2022. סקטור הייצור של סינגפור מייצג את החלק הגדול ביותר בחישוב התמ"ג, ועמד על 21.6% מהתמ"ג הנומינלי ב-2022. אולם הוא התכווץ ב-6% ברבעון הראשון לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כך לפי הנתונים הרשמיים שפורסמו, והתכווץ ב-5.2% לעומת הרבעון הקודם.
על פי הרשות המוניטרית של סינגפור (MAS), הפעילות הכלכלית ברבעון הראשון "התגלתה כיותר עמידה מכפי שהערכנו" לנוכח הירידה במחירי האנרגיה העולמיים, ביקוש גבוה מצד הכלכלות המפותחות והסרת הגבלות הקורונה בסין. עם זאת, הידוק של התנאים הפיננסיים ברחבי העולם ישפיעו לשלילה על ההשקעות והייצור, כך לפי ההערכות. בנוסף, ברשות מעריכים כי העלייה בביקוש במרבית הכלכליות האזוריות תתמתן לאורך השנה.
במקביל הודיעו בבנק כי בכוונתם לשמור על המדיניות המוניטרית ללא שינוי. פירוש הדבר כי לא צפויות העלאות ריבית נוספות לאחר חמש העלאות רצופות מאז אוקטובר 2021. בבנק המרכזי הסבירו כי אף שהאינפלציה עדיין גבוהה, מהלכי ההידוק "פגעו בתנופה של העלאות המחירים", וההערכה היא כי המדיניות תמשיך לצנן את האינפלציה.