המחיר נמוך והכמות קטנה: יותר ויותר מבוגרים מזמינים ארוחות ילדים
לפי סקר שנערך בארה"ב, 44% מהסועדים הבגירים נוהגים להזמין לעצמם ארוחות ילדים. הסיבות העיקריות הן תרופות ההרזיה שמפחיתות את התיאבון ולכן מעדיפים מנות קטנות יותר, והמחיר שהוא נמוך יותר ממנה רגילה. במקדונלד'ס אימצו את המגמה והחלו לשווק גרסה למבוגרים של ארוחות הילדים, כולל המתנה
ארוחות ילדים במסעדות הן כבר לא בהכרח רק לילדים. לפי סקר שערכה חברת לייטספיד קומרס המספקת מערכות תשלומים לתעשיית האירוח בארה"ב, 44% מהסועדים מזמינים עבור עצמם ארוחות ילדים, זאת על אף שהם בגירים לגמרי.
המשתתפים בסקר הסבירו כי הם עושים זאת גם מכיוון שהם מעדיפים מנות קטנות יותר כפי שיש בארוחות של הילדים, וגם כיוון שזה משתלם יותר כלכלית. "בין אם מדובר במיני המבורגר או בפסטה, תפריט הילדים מתברר כאפשרות נבונה", סיכמו בחברה את הממצאים.
המגמה הזו באה לידי ביטוי גם בדו"ח שפרסמה חברת מחקרי השוק Circana, לפיו נרשם זינוק של 30% בהזמנות של מבוגרים ארוחות ילדים בין 2019 ל-2025, וזאת על אף שמספר הסועדים במסעדות ירד באותה תקופה. המגמה משקפת גם את הפופולריות של תרופות ההרזיה, שמשנות את הרגלי התזונה של האמריקאים. התרופה מפחיתה את התאבון של המשתמשים, ולכן רק טבעי שרבים מעדיפים להזמין מנות קטנות יותר במסעדות.
בו בזמן, המחיר העולה של אוכל ובילוי במסעדה הוא גורם משמעותי נוסף שתורם לפופולריות הזו של ארוחות הילדים. לפי מדד המחירים לצרכן בארה"ב, מחירי קטגוריית "מזון מחוץ לבית", עלו בשנה האחרונה ב-3.8%, זאת מעל לשיעור האינפלציה שעמד בחודש שעבר על 2.7%. ארוחת ילדים היא לרוב זולה יותר ממחיר מנה סטנדרטית בתפריט, כך שהבחירה בה היא דרך לחסוך כמה דולרים. "זה חסכוני וגם משביע""זה חסכוני וגם משביע", אמרה לאתר מקרט ווץ' מליקה הולווי מאטלנטה.
פירוש הדבר שמסעדות עלולות בטווח הארוך להפסיד כסף בגלל המגמה הזו. במקדולנד'ס – המוכרת הגדולה בארה"ב של ארוחות ילדים עם 3.2 מיליון ביום – מצאו דרך לנצל את המגמה לטובתם. ענקית המזון המהיר החלה להציע בארה"ב גרסת מבוגרים של הארוחות לילדים, שארוזה בצורה דומה וכוללת המבורגר או 10 חתיכות נאגטס, צ'יפס ושתייה. בדומה לארוחות הילדים היא גם כוללת מתנה, שאותה הגדירו בחברה כ"מזכרת ראשונה סוגה".
לפי מייקל דלה פנה מחברת המחקר InMarket, החזרה הזו למנות ילדים מסמלת דבר נוסף: נוסטלגיה. "אנחנו רואים מספר גדל והולך של מבוגרים שפונים לטרנדים שכוללים תחושות של נוסטלגיה, זאת בעוד הם נאבקים בלחצים היומיומיים של חיי מבוגרים כמו מכסים, אינפלציה וחוסר ודאות כלכלי", הסביר.






























