סגור
ברני מיידוף
ברנרד מיידוף (איי פי)

נפגעי מיידוף ממשיכים לקבל כסף, ושכר הטרחה של עוה"ד מגיע כבר ל-1.5 מיליארד דולר

משרד עוה"ד של אירווינג פיקארד החזיר עד כה 14.6 מיליארד דולר ללקוחות שנפגעו מהונאת הענק; שכר הטרחה גדל בהתאם

15 שנה לאחר מעצרו של ברנרד מיידוף ע"י ה-FBI – ב-11 בדצמבר 2008 – ושנתיים לאחר מותו בבית הכלא הפדרלי, עורכי הדין עדיין מתמודדים עם השלכות הונאת הפונזי העצומה שלו. כך מדווחת סוכנות רויטרס.
סכום ההונאה הכולל של מיידוף עמד על כמעט 65 מיליארד דולר. עורכי הדין האחראים מטעם בית המשפט הצליחו עד כה להשיג 14.6 מיליארד דולר מהנכסים שהיו קשורים להונאה - סכום שהוחזר ללקוחות שנפגעו.
עורך הדין שמונה כנאמן לטיפול בנושא מטעם בית המשפט, ושאחראי על השבת הכסף ללקוחות, הוא אירווינג פיקארד (Irving Picard). ביום שישי האחרון הכריז פיקארד על סכום נוסף שהצליח לחלץ, 46 מיליון דולר, שיחולק לנפגעי מאדוף לפי המפתח שנקבע באישור בית המשפט.
1 צפייה בגלריה
אירווינג פיקארד נאמן של נכסי ברנרד מאדוף ברני מיידוף
אירווינג פיקארד נאמן של נכסי ברנרד מאדוף ברני מיידוף
אירווינג פיקארד
(צילום: בלומברג)
משרדו של פיקארד בן ה-82, Baker & Hostetler, על 1,000 עורכי הדין העובדים בו, זכה מאז מינויו לתפקיד לפני 15 שנה בשכר טרחה כולל של יותר מ-1.5 מיליארד דולר על הטיפול בתיק. לפי ניתוח של רויטרס, שבוצע בנובמבר 2022, שכר הטרחה מהתיק היה אחראי לכמעט 17% מהכנסות המשרד בתקופת העבודה על התיק.
הבקשה האחרונה שהוגשה על ידי המשרד (לבית המשפט לפשיטות רגל במנהטן), לאישור שכר טרחה, נגעה לתקופה שבין אפריל ליולי 2023. המשרד ביקש שכר טרחה של 37.9 מיליון דולר עבור מעל 68 אלף שעות עבודה של 190 עורכי דין בתקופה האמורה.